Alternativni riblji file, kreatora "Revo Foods" iz djelatnosti prehrambene tehnologije, nazvan “THE FILET – Inspired By Salmon”, smatra se da je prva 3D štampana hrana koja je stigla na police supermarketa.
U izjavi koju koju je prenio IFLScience, izvršni direktor kompanije Robin Simsa rekao je: “S prekretnicom industrijskog 3D printanja hrane, ulazimo u kreativnu revoluciju hrane, eru u kojoj se hrana izrađuje tačno prema potrebama kupaca.”
Kao i neki drugi zamjenski proizvodi za meso, alternativa lososu je napravljena od mikoproteina, koji dolazi iz filamentoznih gljiva.
Što se tiče prehrane, proizvod sadrži niz vitamina i – kao i njegov životinjski pandan – omega-3 masne kiseline. Također se smatra da je bogat proteinima, 9,5 grama na 100 grama, iako je to još uvijek manje od sadržaja proteina u istoj količini “normalnog” lososa.
Revo Foods je radio zajedno s drugim startupom, Mycorenom, na izradi mikoproteina posebno dizajniranog za stavljanje kroz 3D printer. Znastvenici već nekoliko godina rade na 3D printanim prehrambenim proizvodima, s kreacijama u rasponu od laserski kuhanih kolača od sira do slojevitog mesa uzgojenog u laboratoriji.
Održiva proizvodnja hrane
Dio ovog programa svodi se na sugestiju da bi printane alternative hrani mogle učiniti proizvodnju hrane održivijom, što je poseban problem u ribarskoj industriji. Procjenjuje se da je 34 posto globalnog ribljeg fonda prekomjerno izlovljeno, što se događa kada se riba ulovi brže nego što se može razmnožiti, što znači da populacija opada.
Emisije su također veliki problem u proizvodnji hrane, koja čini više od četvrtine globalnih emisija stakleničkih plinova – 31 posto ovih emisija dolazi sa stočarskih i ribljih farmi, a dodatnih 18 posto od faktora lanca opskrbe kao što su prerada i transport. Prema web stranici Revo Foodsa, proizvodnja veganskog filea lososa koristi 77 do 86 posto manje ugljičnog dioksida i 95 posto manje slatke vode nego ulov i prerada konvencionalnog lososa.
Hoće li alternativa lososu odletjeti s polica, tek će se vidjeti. Revo Foods vjeruje da ključ uspjeha ovakvih proizvoda “leži u ponovnom stvaranju autentičnog okusa koji je privlačan fleksitarnom tržištu”.
Bez obzira na to što se dogodi, komercijalno izdavanje 3D printane hrane moglo bi potencijalno označiti novu eru u proizvodnji hrane.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!