U najvećem katalonskom gradu semafori za bicikliste stvaraju ozbiljne probleme u prometu, što i ne čudi kada vidite kako jedan od njih izgleda.
Tako semafor u Barceloni ima čak 16 ekrana i prvobitno je dizajniran da olakša kretanje na dva kotača za sve veći broj ljudi koji se odluče biciklom ići na posao, u školu ili u trgovinu. Međutim, umjesto očekivane poboljšane efikasnosti prometa, dizajn semafora je doveo do potpuno suprotnih rezultata, piše Putni kofer.
Brojni ekrani pokazuju kada biciklisti mogu skrenuti lijevo, pravo ili desno. U teoriji radi odlično, ali u praksi previše različitih svjetala i strelica potpuno zbunjuje bicikliste, ali i sve ostale sudionike u prometu. Kako piše spomenuti portal, i pored brojnih žalbi, gradske vlasti ne vide problem u novim semaforima i poručuju biciklistima da se naviknu na nova pravila prometa.
Ubrzo nakon postavljanja, semafor je izazvao velike reakcije na društvenim mrežama, gdje su ga korisnici usporedili sa “partijom šaha” i “tetrisom “. Mnogi su se šalili na račun njegove složenosti, ali su se brzo počele pojavljivati prave pritužbe. Biciklisti su se osjećali izgubljeno ispred ovog labirinta svjetala i znakova, a vozači drugih vozila često su bili zbunjeni kako tumačiti semafore. Situacija je postajala sve problematičnija, kritike su se samo gomilale, a gradske vlasti nisu pokazivale volju za promjenama.
Barcelona ima veliku mrežu biciklističkih staza koja se proteže na skoro 250 kilometara. Obuhvaća širok spektar staza, uključujući dobro obilježene staze duž gradskih ulica, staze prilagođene za brdski biciklizam i odlične veze s okolnim mjestima. Stoga i ne čudi što se “la bicicleta ” sve više afirmira kao omiljeno prijevozno sredstvo među stanovnicima glavnog grada Katalonije. Pandemija covida 19 je čak dodatno potakla ovaj trend, ohrabrujući lokalno stanovništvo da se vozi na dva kotača, piše Putni kofer.
Možda još nije u rangu s Nizozemskom ili Danskom, gdje izgleda da biciklisti imaju prioritet nad svima, ali u usporedbi sa drugim gradovima južne Europe, Barcelona definitivno prednjači kao biciklistički raj. Gradske vlasti očigledno ulažu napore da stvore okruženje koje potiče korištenje bicikala kao održivog načina prijevoza. Sve ove inovacije u prometnoj infrastrukturi i povećanje broja biciklističkih staza jasno ukazuju na ozbiljnost njihovog pristupa, piše b92.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!