Ako se zgražate od same pomisli na odlazak u shopping u prepuni trgovački centar i radije kupujete iz udobnosti vlastitog doma, putem interneta, morate imati na umu i sva prava koja imate kako bi vaša kupovina bila što ugodnija i kako ne bi došlo do problema.
Evo nekoliko korisnih savjeta prije kupovine putem interneta:
Pročitajte opće uvjete prodaje jer se pretpostavlja da ste ih kupnjom proizvoda prihvatili. U slučaju spora, trgovac se može pozvati na njih iako su napisani na stranom jeziku.
Uvijek provjerite kako se koriste vaši osobni podaci i to učinite prije narudžbe proizvoda. Nakon što se potvrdi narudžba, ugovor se smatra zaključenim.
Spremite i isprintajte potvrdu narudžbe i provjerite da li je točna vaša elektronička adresa.
Vaša potrošačka prava uključuju:
Pravo da se predomislite
Imate pravo, ne navodeći razloge, otkazati narudžbu u roku od 7 radnih dana od zaprimanja narudžbe te vratiti proizvod. Trgovac vam je dužan vratiti novac u roku od 30 dana. Možda ćete ipak morati platiti troškove slanja robe natrag trgovcu. Neke narudžbe nećete moći otkazati poput iznajmljivanja automobila, hotelskih rezervacija i kupnje putnih karata.
Pravo na pravovremenu isporuku
Vaša kupljena roba trebala bi biti isporučena u roku od 30 dana, osim u slučaju drukčijeg dogovora s trgovcem.
Pravo na informacije
Trgovac je obvezan osigurati potpune informacije koje se odnose na: Ime i adresu, Proizvod ili uslugu koja se nudi te njihovu nazivu, Glavnim svojstvima proizvoda ili usluge, Konačnu cijenu proizvoda ili usluge s PDV-om, Troškove dostave proizvoda, Način plaćanja, Način i rok isporuke proizvoda ili pružanja usluge.
Pravo na dvogodišnje jamstvo
Kupnjom putem interneta imate pravo na dvogodišnje jamstvo kao da ste proizvod kupili u trgovini.
Kako možete riješiti problem?
Prvo trebate kontaktirati trgovca i podnijeti pritužbu na proizvod ili uslugu, pismenim putem ili putem elektroničke pošte.
Provjerite imate li dodatna prava u jamstvu, poput prava na popravak u lokalnom servisu iako je proizvod kupljen u drugoj zemlji.
Ako ste nezadovoljni s rješavanjem vaše pritužbe i reklamacije, možete kontaktirati Europski potrošački centar.