Oglas

željeznice bih

Linija Sarajevo-Ploče bilježi golem interes: Uvodi se i linija prema Zagrebu?

author
N1 BiH
26. srp. 2025. 18:17
BIH željeznice Sarajevo-Ploče
F.Z./N1 BiH

Dok raste zanimanje za sezonske i promotivne željezničke linije poput Sarajevo–Ploče i Sarajevo–Vareš, Željeznice Federacije BiH suočene su s brojnim izazovima – od zastarjele infrastrukture i digitalnog zaostajanja do višemilijunskih gubitaka u teretnom prijevozu.

Oglas

Veliki interes za novu liniju Sarajevo-Ploče

Sezonska linija Sarajevo – Ploče, koja vozi od 27. lipnja do 1. rujna, bilježi izniman interes domaćih i stranih putnika. Kako ističe vršitelj dužnosti direktora Željeznica FBiH, Mirza Hadžiabdić, vožnja ovom rutom oduševljava putnike prirodnim ljepotama koje nudi.

"Interes je jako velik, a ljudi nisu ni svjesni koliko je ova vožnja atraktivna i vrijedna", rekao je Hadžiabdić.

Linija Vareš-Sarajevo

Još veći odjek izazvala je nova promotivna linija prema Varešu. Iako se ne radi o redovitoj ruti, reakcije putnika, medija i turističkih agencija bile su iznimno pozitivne.

Infrastruktura na rubu: Godine zanemarivanja dolaze na naplatu

Unatoč rastu potražnje, stanje željezničke infrastrukture ostaje veliki problem. Hadžiabdić priznaje kako su Željeznice desetljećima bile zanemarene, bez ozbiljnijih ulaganja u pruge i vozni park.

Poseban problem predstavljaju zastarjela stajališta, osobito glavna stanica u Sarajevu, koja je često na meti kritika zbog loših higijenskih i tehničkih uvjeta.

Planirana su hitna ulaganja u dionice na kojima je brzina vlakova znatno smanjena, kao i modernizacija pružnih prijelaza radi povećanja sigurnosti.

Poplave donijele nove štete

Nedavne poplave na jugu zemlje dodatno su pogoršale stanje. Zbog oštećenja infrastrukture, promet je bio obustavljen na više mjeseci.

"Šteta je golema, a Komadino Vrelo postalo je simbol tog razaranja", objasnio je Hadžiabdić.

Za hitne sanacije osigurano je 4,2 milijuna KM, dok se putem fonda solidarnosti očekuje dodatnih 47 milijuna eura za cjelovitu obnovu.

Gubici u milijunima: Izgubljeni ugovori i opadajući teretni promet

Zbog prekida u prometu, Željeznice FBiH izgubile su unosan ugovor za prijevoz rude iz Ploča prema Srbiji.

"Od planiranih 900.000 tona prevezli smo tek polovicu, što nas je koštalo oko 14 milijuna KM ", rekao je Hadžiabdić.

Opada i prijevoz rasutih tereta, ugljena i koksa, a Hadžiabdić upozorava kako se što prije mora okrenuti prema prijevozu roba veće vrijednosti, poput nafte.

BIH željeznice Sarajevo-Ploče
F.Z./N1 BiH

Digitalizacija još na čekanju

Unatoč 2025. godini, prodaja karata putem interneta još nije omogućena.

"Imamo dokumentaciju i planove za digitalizaciju, ali sve ide sporo jer željeznice su skupe", ističe direktor.

Cilj je omogućiti višekanalnu prodaju, uključujući mobilne aplikacije i beskontaktno plaćanje, ali za to su potrebna vanjska ulaganja i tehnička podrška.

Kadrovskih problema sve više

U posljednjih deset godina Željeznice FBiH ostale su bez više od 1300 radnika, a prosječna starost preostalih zaposlenika je 53 godine.

Zapošljavanje mladih stručnjaka je u tijeku, no reorganizacija kadrova i modernizacija sustava tek su u pripremi.

Novi planovi: Linije prema Zagrebu, Mostaru, Zenici

Uz sezonske linije, u planu je i međunarodna linija Sarajevo – Zagreb te lokalne linije Mostar – Čapljina, Konjic – Mostar i Zenica – Sarajevo.

– Uspješni pilot-projekti iz Sarajeva daju nam nadu da možemo uspostaviti učinkovit gradski željeznički promet – zaključuje Hadžiabdić.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama