Nakon što su na jumbo plakatima diljem zemlje osvanuli plakati Srpskog narodnog vijeća sa sloganima najvažnijih predsjedničkih kandidata na ćirilici - i dalje stižu mnogobrojne reakcije.
Kolinda Grabar-Kitarović, kao i Miroslav Škoro takvu kampanju smatra nepotrebnom, ali bez obzira na to smatra li itko od kandiata to antikampanjom, Državno izborno povjerenstvo tu ne može ništa.
“Predsjednica, jer Hrvatska zna!”, “Sad il nikada!”, “Normalno!# slogani predsjedničkih kandidata širom Hrvatske ispisani na ćirilici – je li to provokacija ili poziv na razumijevanje?
Ministar uprave Ivan Malenica tako nije htio komentirati SNV-ove plakate, s ministar obrane Tomo Medved rekao je kako su, po njemu, plakati nepotrebni. “Po meni nepotrebno, ne mogu prepoznati konkretan doprinos,” kazao je Medve.
Premijer Andrej Plenković smatra kako ćirilicu nije problem razumijeti. “Ja imam dojam da nije problem razumjeti pismo koje smo mi malko stariji naučili u trećem osnovne,” rekao je premijer.
Predsjednik Srpskog narodnog vijeća (SNV) Boris Milošević kazao je kako SNV nije usmjeren protiv niti jednog kandidata te kako SNV želi skinut stigmu s ćirilice.
“Mi u ovoj kampanji nismo usmjereni protiv nijednog kandidata, mi želimo skinuti stigmu s ćirilice, ne želimo da ćirilica bude samo simbol destrukcije.”
Milošević, koji je i saborski zastupnik SDSS-a, poručio je da se SNV svojom kampanjom želi promovirali toleranciju i ravnopravnost svih hrvatskih građana.
“Kampanju smo pokrenuli krajem listopada i njome želimo promovirati korištenje ćirilice u javnom prostoru, a prilagođavat ćemo je aktualnim društveno-političkim događanjima. Kako je predsjednička kampanja sada najaktualniji društveni događaj odlučili smo na taj način promovirati korištenje ćirilice u javnom prostoru. Ovom kampanjom ne želimo nikoga podržati, ni jednog kandidata, niti smo njome usmjereni protiv bilo kojeg kandidata”, pojasnio je Milošević.
Za poruku iz kampanje Miroslava Škore na SNV-ovu akciju da će, “kada Škoro pobijedi na predsjedničkim izborima, SNV bolje puno bolje razumjeti svoju ulogu u društvu”, Milošević je rekao da je shvaća kao prijetnju, ali nije želio to dalje komentirati.
Podsjećamo kako navedna SNV-ova kampanja koja uključuje plakate sa sloganima tri predsjednička kandidatima predstavlja treću, ujedno i završnu fazu ćirilične kampanje “Da se bolje razumijemo” koju je prije dva mjeseca pokrenulo Srpsko narodno vijeće, a čiji je cilj skinuti stigmu s ćirilice.
Kampanja bi trebala trajati do kraja godine, a plakati će biti postavljeni u Zagrebu, Splitu i Rijeci.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.