Prema podacima Obrtničke komore u Hrvatskoj ima oko 112.000 obrtnika, osam posto više nego lani. Premda se već dugo upozorava da obrtnici izumiru, krojačima posao cvjeta.
Naša Lucija Ptičar razgovarala je s krojačicom Dragicom Petrović iz Zagreba koja taj posao radi već 27 godina. Kaže da se osjeti rast potražnje i da posljendjih nekoliko godina ima sve više zahtjeva za popravcima ili kompletnim šivanjem.
“Zadnje dvije tri godine dogodio se pravi boom u krojačkim salonima, a radim 27 godina. Velika je potražnja za šivanjem po mjeri. Najviše se traže svečane haljine, i to maturalne, a cijene se za usluge šivanja svečane haljine kreću oko 120 eura, a skraćivanja su oko 10 do 15 eura.”
Smatra da je do buma došlo zbog sve češće kupovine online. “Velika je potražnja za skraćivanjem haljina. Mladi kupuju preko interneta pa onda treba prepraviti, pogotovo svečane komade. Zna se dogoditi da klijentice traže šivanje cijele garderobe – odijela i kostima za dnevni poslovni look”, otkrila je.
Nekad je šivanje bila puno popularnije. Žene su naručivale razne komade kod krojača, zatim je interes nestao, a sad je opet velika potražnja za šivanjem po mjeri, otkriva Petrović.
Na pitanje koji su joj najveći izazovi, ističe da je generalno zadovoljna, no teško joj pada što nema interesa za zanimanjem kod mladih. “Voljela bih imati više krojača, voljela bih naći mladu osobu da prenesem znanje. Velika je potražnja, neke ljude moram odbiti jer ne stignem šivati. Čeka se dosta dugo, do dva mjeseca se čekaju maturalne haljine, već sad dolaze sa zahtjevima za maturalne u svibnju. Nema dovoljno krojača, mladi se ne opredjeljuju za ove vode.”
Dragica Petrović kaže da voli svoj posao jer joj je i mama bila krojačica te je odrasla “s krpicama”. Kad je riječ o nedostacima, otkriva:
“Mladi idu više u druge struke, za lakom zaradom. Postoje cure koje su završile Tekstilni fakultet, ali se opredijele za drugi posao. Voljela bih da dođe neka mlada osoba kojoj bih mogla prenijeti znanje.”
Ipak, smatra da će uvijek biti potrebe za obrtnicima, pa ako i ne toliko zbog novih, originalnih komada, onda barem zbog korekcija kojih će zbog online kupovine biti sve više.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.