Stručnjak o kandidatima: “Nije se dao iživcirati. Imao sam osjećaj kao da je on predsjednik jer su ga svi napadali”

Vijesti 27. pro 202413:27 5 komentara

Komunikacijski stručnjak Petar Tanta gostovao je u Studiju uživo gdje je u razgovoru s Ankom Bilić Keserović analizirao predsjedničku kampanju.

“Jako nespecifična kampanja gdje se izdešavalo loših stvari koje se nisu ticale kampanje, ali su utjecali na tempo kampanje. Dogodilo se veliko ništa. Svaki put kada se trebao dodati gas se povukla ručna. Imali smo situaciju s Kekin koja se vrtjela pet dana, a sada imamo dokaz da su oni sami to potencirali – ne usmislu dogovora, nego guranja teme u javni narativ. Primorac je bio bombardiran od svih. Par kandidata se nisu previše isticali. Milanoviću ključni moment u kampanji ne mogu izdvojiti. Bio je smiren, sve nekako pod ručnom. Nije to Zoran na kojeg smo naviknuli”, pojasnio je komunikacijski stručnjak Petar Tanta.

Što se tiče troškova kandidata u kampanji, Tanta je rekao da se treba izgraditi kandidat. “Imamo tri sloja. Prvi sloj su Dragan Primorac i Zoran Milanović koji su prvi ešalon. Non-stop su akteri, u centru su. Ivana Kekin i Marija Selak Raspudić su nekakva sredina. Imaju saborski mikrofon kao i Miro Bulj i kroz njega nešto mogu reći. Treći dio se trebao nametnuti. Šira javnost ne zna tko je Niko Tokić Kartelo, Tomislav Jonjić, Branka Lozo. To možete postići s puno novca ili da krenete s kampanjom puno ranije i da do izbora izgradite brend da ljudi znaju tko ste”, istaknuo je Tanta.

Osvrnuo se i na sučeljavanje na HRT-u. “Globalno gledano, izrazio bih se sportskim rječnikom – 0:0 u gostima. Nitko nije dobio, nitko nije izgubio. Mikroskopski gledano, Selak Raspudić i njezine vokalne sposobnosti i neverbalna komunikacija su došli do izražaja i uhvatila je nekakav ‘plus’. Primorac se nije dao iživcirati. Imao sam osjećaj u jednom trenu kao da je on predsjednik jer su svi napadali njega i htjeli čuti njegovu poziciju. Kekin se držala u prvom dijelu dosta dobro, a onda kao da je prebacila u višu brzinu i pojavio se onaj famozni prst. Krenula je jako reterirati, u nekim dijelovima možda previše. Neki kandidati su bili na istoj razini. Kartelo nije bio očito pripremljen pa je na svakoj replici ostavljao 15 sekudni koje nije iskoristio. Ne bih se usudio reći da je zbog tog sučeljavanja neki glasač rekao ‘to je to’, već da su već ranije donijeli mišljenje koje su potvrdili”, kazao je Tanta.

Dodaje kako je u jednom trenu kampanja izgledala kao da je za Grad Zagreb, a ne za predsjednika. “Ne mogu reći da je kampanja donijela nove momente koje nismo očekivali”, rekao je te dodao da bi bilo puno bolje da su izbori u prvom mjesecu.

“Imam osjećaj da je Milanović cijelo vrijeme pod ručnom, kao što je bio i na prošlim izborima. Tek kad su završili potvrđena je tvrda kohabitacija. On se cijelo vrijeme pokušava dopasti novim generacijama i to čini na moderan način. Neformalnost na ovim izborima je potvrđena. Kekin kuha, Primorac je u kuhinji, Bulj na Twitteru komunicira je li se netko slikao s njim ili ne”, analizirao je Tanta.

Komentirao je i prognoze za drugi krug izbora. “Mislim da će Primorac dati gas u drugom krugu”, smatra stručnjak te kaže kako to znači da će tada i Milanović zaoštriti svoj narativ. “Mislim da kandidati trebaju izaći na svako sučeljavanje i braniti svoje teze i ideje. Mislim da će ga Primorac izazivati da dođe na svako sučeljavanje. Milanović je iskusan u debatama i usudio bih se reći da ima najviše iskustva od svih kandidata. Hoće li se pojačati uvrede tek ćemo vidjeti”, kazao je Tanta.

“Nadam se da ćemo prevaliti 50 posto izlaznosti na izborima”, poručio je stručnjak.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare