Među 25 najjačih brendova, hrvatski na trećem mjestu

Ekonomija 19. velj 201616:39 > 16:44
Podravka.hr

Valicon, jedna od vodećih agencija za tržišno savjetovanje i istraživanje na području regije jugoistočna Europa objavila je listu najuspješnijih brendova u regiji, tj. na području bivše Jugoslavije bez Crne Gore i Kosova.

Na prva dva mjesta su strane tvrtke – Milka i Coca Cola, dok je na trećem mjestu poznati Podravkin proizvod – Vegeta. Slijede Cedevita, Smoki i Argeta, sve brandovi Atlantic grupe pa zatim Orbit, Cockta i Nivea. Top 10 zatvara brendirana voda Agrokora – Jana.

Radi se o brandovima prisutnima u pet najvećih tržišta regije. Na taj način teško se može naći neki od lokalnih brandova na ljestvici najsnažnijih, pogotovo u onim kategorijama za koje je značajno da njima dominiraju upravo nacionalni brandovi, poput kategorija piva, kave, mineralne vode, mliječnih proizvoda, sladoleda…

Nadalje, teško ćemo naći brandove koji se nalaze u kategorijama koje nemaju veliku raširenost, poput cigareta, strogo ženskih i muških proizvoda ili brandova iz premium segmenta. Razloge za “pomicanje” po listi također možemo tražiti u rastu ili padu kategorije. Neke kategorije imaju manje, a neke više izražene lidere. Najteži zadatak imaju uvijek brandovi u oligopolnim kategorijama, na primjer u pivima, piše Jutarnji list.

Istraživanje je bilo provedeno u rujnu i listopadu 2015. na uzorku od 1000 do 1500 osoba po zemlji. Rezultati su predstavljeni na način koji jamči reprezentativnost za područje cijele ex-Jugoslavije bez Crne gore i Kosova.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.