Svjetski dan prava potrošača (World Consumer Rights Day), koji je prvi puta obilježen 15. ožujka 1983. godine, svake godine aktualizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača. To je ujedno i prigoda za promicanje temeljnih prava svih potrošača.
“Zajedničko obilježje svih modernih demokratskih država je zaštita interesa ekonomski slabije strane u poslovnim transakcijama, odnosno poboljšanje položaja potrošača na tržištu. Zaštita potrošača važan je segment unutarnjeg tržišta Europske unije koji direktno utječe na njegovo funkcioniranje, odnosno na razvoj poslovnih aktivnosti i ekonomski razvoj i rast.
Ministarstvo gospodarstva, kao jedan od nositelja politike zaštite potrošača, poduzima čitav niz aktivnosti u cilju daljnjeg razvoja sustava zaštite potrošača, a koje se sastoje od kreiranja ukupne politike zaštite potrošača u Republici Hrvatskoj, kontinuiranog praćenja svih promjena europskog zakonodavstva i preuzimanja istih u hrvatsko zakonodavstvo, kao i čitav niz aktivnosti koje se odnose na samu provedbu politike zaštite potrošača.
Danas se u Republici Hrvatskoj potrošaču posvećuje povećana pažnja. Organizirano je savjetovanje potrošača, uspostavljeni su instrumenti za jednostavnije rješavanje pritužbi. Kroz edukaciju potrošača i trgovaca senzibilizirala se javnost o važnosti i potrebi zaštite potrošača, a s ciljem podizanja opće razine svijesti.
Sukladno standardima Europske unije, jedna od glavnih zadaća zemalja članica u provedbi politike zaštite potrošača je osigurati potrošačima bolju informiranost o njihovim pravima i mogućnosti njihove zaštite, odnosno uspostaviti djelotvorne alate koji su razumljivi, dostupni i učinkoviti za potrošače. Sve to je moguće ostvariti edukacijom, informiranjem i savjetovanjem potrošača.
Informiranje potrošača provodi se u suradnji s udrugama za zaštitu potrošača. Stoga se svake godine raspisuju natječaji, a na temelju kojih se iz proračunskih sredstava osigurava financijska potpora za provođenje projekata putem kojih udruge za zaštitu potrošača provode informiranje potrošača na područjima financijskih usluga, javnih usluga i usluga elektroničkih komunikacija.
Europska komisija je u listopadu 2014. započela s provedbom informativne kampanje o pravima potrošača u Hrvatskoj „Potrošači, upoznajte svoja prava!“. Glavni cilj kampanje je podizanje razine osviještenosti građana u pogledu njihovih potrošačkih prava, i trebala bi ujedno doprinijeti porastu indeksa povjerenja hrvatskih potrošača”, napisali su iz Ministarstva gospodarstva povodom obilježavanja Dana potrošača na svojim stranicama.