Činjenica da se u automobile ugrađuju dizelski motori s većim ispustima štetnih emisija od onih koje su proizvođači deklarirali bila je poznata još prije nekoliko godina, ali je stvar pometena pod tepih, tvrdi Janez Potočnik, bivši europski povjerenik za okoliš i prostor.
“Još u ožujku 2011. godine, kad sam bio povjerenik Europske komisije, izdali smo priopćenje za javnost kako postoje dizelski motori s bitno većim ispustima od deklariranih i da je vrlo vjerojatno da se radi o prijevari proizvođača”, kazao je Potočnik u Ljubljani tijekom predavanja slovenskim menadžerima o održivom industrijskom razvoju, a prenosi u petak ljubljansko “Delo”.
Budući da tada nije bilo reakcije, došlo je do sadašnjeg skandala oko Volkswagenovih dizel vozila s ugrađenim programom koji pri testiranju vozila pokazuje niže emisije štetnih tvari, čime je nanesen “velik udarac europskoj industriji”, kazao je Potočnik, koji sada djeluje kao supredsjedatelj foruma UN-a o održivom razvoju koji se bori za promjene u industriji i održivi razvoj.
Potočnik je slovenskim menadžerima na predavanju kazao da je potreban nov industrijski model, kako zbog prevelike degradacije prirode uslijed pretjeranog iskorištavanja njenih resursa, tako i zbog smanjivanja konkurentnosti starog industrijskog modela jer se očekuje da će cijene sirovina početi jako rasti.
Upravo zbog tih trendova u budućnosti će doći u prednost kompanije koje već sada u praksi uvode načela održivog gospodarskog razvoja, kazao je Potočnik.
Kao primjer primjene te nove industrijske prakse istaknuo je kompanije BMW i Caterpillar.
“Oni već sada obnavljaju motore vozila kojima je istekao ekonomski životni vijek. BMW ih ugrađuje u svoje nove automobile, a Caterpillar u nove radne strojeve”, naveo je bivši europski povjerenik za okoliš Janez Potočnik.