Ukupni desezonirani promet hrvatske industrije u listopadu ove godine u odnosu na rujan pao je za 2,7 posto, dok kalendarski prilagođeni podaci na godišnjoj razini, u odnosu na listopad lani, pokazuju da je promet rastao za 2,9 posto, objavio je Državni zavod za statistiku (DZS).
Na mjesečnoj razini, u listopadu je promet industrije ostvaren na domaćem tržištu pao za šest posto, no promet na stranim tržištima istovremeno je porastao za 0,3 posto. Godišnja usporedba pokazuje, pak, pad prometa na domaćem tržištu za 7,1 posto te rast na stranim tržištima za 19,4 posto.
U desetom ovogodišnjem mjesecu prema istom mjesecu lani ukupna prodaja kapitalnih proizvoda porasla je za 12,8 posto, trajnih proizvoda za široku potrošnju za 25,1 posto, a intermedijarnih proizvoda za 3,6 posto. Istodobno je pao promet energije za 15,2 posto i netrajnih proizvoda za široku potrošnju za 0,5 posto.
Kumulativno, u prvih deset mjeseci ove, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, promet industrije je porastao za 3,4 posto.
Direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize Hrvatske gospodarske komore Zvonimir Savić, uz napomenu kako je pod utjecajem povećane inozemne potražnje u prvih deset mjeseci ove godine ukupan promet koji su ostvarila industrijska poduzeća porastao za 3,4, ističe da je porast prodaje na stranom tržištu dosegnuo 10,3 posto dok je na domaćem tržištu zabilježen pad prodaje od 2,4 posto. To po njegovu mišljenju dovoljno govori o stanju domaće potražnje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.