Savjetnica u HNB-u Ana Pisačić kaže kako je pristup računu za plaćanje putem mobilnog ili internet bankarstva ugodan i siguran način vođenja osobnih financija, ali da se treba paziti.
“Prilikom ugovaranja ove usluge s bankom trebamo voditi računa o cijenama usluge, mogućim naknadama koje će nam se naplatiti za aktivaciju, ali i za korištenje usluge”, rekla je Pisačić za HRT i dodala kako je HNB pripremio letak koji će građanima olakšati ugovaranje.
Rekla je kako se kod mobilnog bankarstva treba aktivirati mobilna aplikacija i u kontaktu s bankom dobiva se aktivacijski kod putem kojeg će se aktivirati usluga. Za internet bankarstvo je dovoljno pristupiti iz bilo kojeg internet preglednika, no prije svega treba ugovoriti uslugu i od banke se dobiva uređaj kojim ćemo se koristiti u internet bankarstvu.
“Kako bismo se zaštitili prilikom korištenja ovih usluga, poželjno je uključiti obavijesti o promjenama stanja računa”, govori.
Istaknula je kako trenutno više građana Hrvatske koristi mobilno bankarstvo, a to je 39, 3 posto. Do 2017. godine, dominantno je bilo internet bankarstvo i tada se desio preokret te je mobilno bankarstvo u dominantnom porastu. Internet bankarstvo koristi 29, 1 posto sugrađana.
Na pitanje postoje li rizici kod mobilnog i internet bankarstva, Pisačić je rekla kako postoje, ali su oni više na strani korisnika nego same usluge.
“Postoje tehnike koje se zovu socijalni inženjering kojima se služi napadač kako bi iskoristio naše ranjivosti i navesti nas da učinimo nešto što nije u našem interesu. Upravo stoga HNB je pripremila još jedan letak koji ukazuje na potencijalne situacije u kojima se korisnik može naći”, govori.
Zna se dogoditi da nam se putem linka uputi krivotvorena internet stranica bankarstva i mi se na nju spajamo putem linka. To su u biti lažni portali.
“Nikada ne otvarajte poveznice koje su stigle putem mejla, već uvijek moramo internet i mobilnim bankarstvom pristupati izravno preko banke”, istaknula je.
Naglašava kako se uvijek treba služiti uslugama bankarstva na propisani način koji nam je banka preporučila prilikom ugovaranja usluge. Važno je čitati sve informacije koje zaprimamo od strane banke jer one sadrže važne preporuke kojih se moramo držati.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.