Mnogi rabljeni automobili su u Hrvatsku stigli iz uvoza. Njemačka, Francuska, Belgija i Italija najveći su izvoznici automobila u Europi, a tamošnja vozila popularna su i među Hrvatima. Ipak, automobili iz ovih država imaju svoje nedostatke.
Najnovije istraživanje, koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical, otkrilo je da mnoga vozila uvezena u Hrvatsku imaju vraćenu kilometražu i oštećenja iz prošlosti.
Njemački automobili sumnjive povijesti
Tvrtka carVertical je analizirala izvješća o povijesti vozila koja su korisnici platforme zatražili tijekom 2023. godine i uračunala one s podatcima o povijesti iz drugih država. Čak 39,7 % svih uvezenih automobila provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj prošle godine došlo je iz Njemačke, njih 15,6 % iz Francuske, 13,3 % iz Italije, također 13,3 % iz Belgije te 5,2 % iz Austrije.
I dok četiri od deset automobila u Hrvatsku stiže iz Njemačke, 3,4 % njih imalo je vraćenu kilometražu, a 22,8 % bilo je oštećeno u prošlosti. Izmjene na brojaču kilometara imalo je i 3,3 % automobila iz Francuske, a manja ili veća oštećenja pretrpjelo je njih 41,2 %. Od pet najvećih izvoznika u Hrvatsku, najmanje oštećenja imaju talijanski automobili – njih 13, 1 %. Međutim, 4,8 % vozila imalo je vraćenu kilometražu.
“Njemačka je najveći izvoznik rabljenih automobila u Europi. Budući da zemlja ima dobro razvijenu cestovnu infrastrukturu, izvozi mnogo luksuznih automobila i dizelaša s velikom kilometražom. Ljudi također vjeruju i da Nijemci posvećuju više pažnje održavanju automobila. No, kada se rabljena vozila prebace na vlasnike u stranim državama, neke informacije, kao što je povijest servisa ili čak kilometraža, mogu se izmijeniti, čime se povećava rizik”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Kupci ni ne znaju da kupuju uvezeni automobil
Kupci mogu kupiti uvezeni automobil izravnom kupnjom željenog modela sa stranica stranih oglasnika ili putem tvrtke specijalizirane za usluge uvoza. U tom slučaju, tvrtka se pobrine za sve dokumente i dostavlja automobil na kućni prag kupca.
Drugi način jest kupnja automobila, koji još nije registriran na domaćem tržištu, u Hrvatskoj. U ovom slučaju kupac mora samostalno registrirati vozilo i proći tehnički pregled.
“Postoji i treća, ujedno i najrizičnija opcija. Kupac može u potpunosti propustiti činjenicu da je automobil uvezen u Hrvatsku jer je već bio registriran i prodao kao vozilo bez povijesti u stranim državama. Ponekad prodavači ne obavijeste kupca o prošlosti vozila”, objašnjava Buzelis.
Iako širok izbor uvezenih automobila može potaknuti kupce da donesu spontanu odluku, važno je upoznati se s poviješću automobila kako bi se mjesecima kasnije izbjegla neugodna iznenađenja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!