Šveđani namjeravaju graditi e-autocestu. Riječ je o cesti će puniti električna vozila dok su u pokretu, smanjujući potrebu za dužom stankom za punjenje.
Nakon raznih pilot projekata, eksperimentiranja s raznim verzijama i drugim rješenjima, cesta bi trebala biti izgrađena do 2025. Međutim, inženjeri još uvijek razrađuju koja bi tehnologija bila najprikladnija za taj posao, piše Top Gear.
Jan Pettersson, direktor strateškog razvoja u švedskoj agenciji za promet Trafikverket, objasnio je za Euronews Next da je najveći izazov u masovnoj dekarbonizaciji pronaći rješenje za teška teretna vozila.
Kako bi teška električna teretna vozila obavljali svoja duga putovanja s velikim nosivostima, potrebne su veće baterije koje dodatno povećavaju težinu, stvarajući začarani krug. Švedska želi smanjiti taj teret punjenjem tijekom same vožnje.
Električni tramvaji i trolejbusi koji koriste sustav kontaktne mreže (nadzemni vod) ili vodljivi sustav (kontakt s elektrificiranom tračnicom) su uobičajeni u mnogim mjestima diljem Europe. Sada se uvode i na novim mjestima. Francuska prolazi kroz veliki projekt postavljanja vodljivog punjenja na svojim nacionalnim autocestama za kamione.
Međutim, potrebno je izgraditi i dodatnu traku za taj specifični format vozila.
U švedskom slučaju, inženjeri žele koristiti induktivni sustav, gdje tehnologija na cesti može prenijeti punjenje u bateriju vozila pomoću elektromagnetske zavojnice na donjoj strani. Do sada je su takvu tehnologiju testirali na vrlo kratkim dionicama, kao što je dionica od 4 kilometra između Visbyja i zračne luke u okrugu Gotland koju je Švedska pustila u rad 2020. godine.
Autocesta E20 duga 21 kilometra odabrana za ovaj projekt bit će veći izazov. Ona povezuje logistička središta između Hallsberga i Örebra i dobro je postavljena za pristup iz tri velika švedska grada, Stockholma, Göteborga i Malmöa.
Ako se induktivna tehnologija pokaže uspješnom za duži dio ceste, to bi moglo značiti promjenu i smanjiti potrebu za sve većim baterijama u električnim vozilima.
Studija koja se bavi električnim cestovnim sustavom za kamione sugerira da bi privatni automobili također mogli imati koristi. Utvrđeno je da kombinacija kućnog punjenja i dinamičkog punjenja može električne baterije učiniti 70 posto manjim.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!