Oglas

Švedska želi graditi prvu e-autocestu: Za neke vozače ovo bi bio spas

author
N1 Info
23. svi. 2023. 10:07
SWEDEN-INNOVATION-TRANSPORT-EROAD
Jonathan NACKSTRAND / AFP | Jonathan NACKSTRAND / AFP

Šveđani namjeravaju graditi e-autocestu. Riječ je o cesti će puniti električna vozila dok su u pokretu, smanjujući potrebu za dužom stankom za punjenje.

Oglas

Nakon raznih pilot projekata, eksperimentiranja s raznim verzijama i drugim rješenjima, cesta bi trebala biti izgrađena do 2025. Međutim, inženjeri još uvijek razrađuju koja bi tehnologija bila najprikladnija za taj posao, piše Top Gear.

Jan Pettersson, direktor strateškog razvoja u švedskoj agenciji za promet Trafikverket, objasnio je za Euronews Next da je najveći izazov u masovnoj dekarbonizaciji pronaći rješenje za teška teretna vozila.
Kako bi teška električna teretna vozila obavljali svoja duga putovanja s velikim nosivostima, potrebne su veće baterije koje dodatno povećavaju težinu, stvarajući začarani krug. Švedska želi smanjiti taj teret punjenjem tijekom same vožnje.

Električni tramvaji i trolejbusi koji koriste sustav kontaktne mreže (nadzemni vod) ili vodljivi sustav (kontakt s elektrificiranom tračnicom) su uobičajeni u mnogim mjestima diljem Europe. Sada se uvode i na novim mjestima. Francuska prolazi kroz veliki projekt postavljanja vodljivog punjenja na svojim nacionalnim autocestama za kamione.

Međutim, potrebno je izgraditi i dodatnu traku za taj specifični format vozila.

U švedskom slučaju, inženjeri žele koristiti induktivni sustav, gdje tehnologija na cesti može prenijeti punjenje u bateriju vozila pomoću elektromagnetske zavojnice na donjoj strani. Do sada je su takvu tehnologiju testirali na vrlo kratkim dionicama, kao što je dionica od 4 kilometra između Visbyja i zračne luke u okrugu Gotland koju je Švedska pustila u rad 2020. godine.
Autocesta E20 duga 21 kilometra odabrana za ovaj projekt bit će veći izazov. Ona povezuje logistička središta između Hallsberga i Örebra i dobro je postavljena za pristup iz tri velika švedska grada, Stockholma, Göteborga i Malmöa.

Ako se induktivna tehnologija pokaže uspješnom za duži dio ceste, to bi moglo značiti promjenu i smanjiti potrebu za sve većim baterijama u električnim vozilima.

Studija koja se bavi električnim cestovnim sustavom za kamione sugerira da bi privatni automobili također mogli imati koristi. Utvrđeno je da kombinacija kućnog punjenja i dinamičkog punjenja može električne baterije učiniti 70 posto manjim.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama