Njemačko istraživanje tvrdi kako je rizik od spavanja za volanom i uzrokovanja nesreće veći ako netko spava na suvozačevom sjedalu.
Istraživači vjeruju da ravnomjerno disanje spavača i njihova nepomičnost u određenim situacijama djeluju vrlo umirujuće i opuštajuće na okolinu. No prilikom vožnje taj učinak može biti toliko jak da se vozač doslovno “zarazi”. Duge i monotone etape na autocesti i vožnja noću potiču taj učinak, piše Fenix magazin.
Prema istraživanju Njemačkog vijeća za sigurnost cestovnog prometa (DVR), jedan od četiri vozača je zaspao za volanom, a zatvorite li oči na samo tri sekunde pri brzini od 100 km/h, vozit ćete “slijepi” čak 80 metara. Nema potrebe objašnjavati koliko je to opasno.
Riječ je o mikrosnu, koji se kao uzrok nesreće teško se može dokazati. Prema procjenama, svaka četvrta nesreća sa smrtnim ishodom je uzrokovana mikrosnom. Moderni automobili odavno imaju brojne sigurnosne sustave, poput detekcije umora. Sustav na temelju ponašanja upravljača prepoznaje pada li koncentracija vozača te koristi akustične i vizualne signale kako bi ga upozorio da napravi pauzu.
Tu su i sustavi upozorenja pri napuštanju prometne trake koji vas upozorava ako prelazite prometnu traku vibriranjem na upravljaču, sjedalu ili zvučnim signalima. Neki sustavi također automatski vode vozilo natrag u traku.
No čak i prije nego što sustavi pomoći moraju intervenirati, tijelo već šalje signale umora. Učestalo zijevanje, teški kapci, unutarnji nemir i pad koncentracije jasni su signali da ćete uskoro zaspati. Ako su i suputnici umorni, vozač treba to znati, a stručnjaci tada preporučuju dužu stanku.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!