Mnogi posežu za raznim trikovima kako bi uštedjeli gorivo. Neki mogu biti i pogubni.
Jedan od ključeva uspjeha u optimizaciji potrošnje goriva je, po mišljenju mnogih, vožnja na što nižem broju okretaja motora. To je u načelu točno, ali takvom vožnjom nerijetko možete ubrzati trošenje pojedinih komponenti motora. Ponekad ćete dovesti i sebe u opasnost zbog nespremnosti pogona na odgovarajuću reakciju.
Ako vozite automobil novijeg godišta, problema nema. Tu je najčešće indikator optimalne izmjene stupnja prijenosa. Radi se o signalnoj lampici na vašoj ploči s instrumentima koja se aktivira kad je idealan trenutak za prebacivanje u viši ili niži stupanj. Dokazano, ova proizvođačeva uputa, premda ima i jednu skrivenu namjenu vezanu uz emisiju štetnih plinova, doprinosi nižoj potrošnji goriva.
Jedan od glavnih preduvjeta je poznavati motor, odnosno njegove karakteristike koje pak prikazujemo krivuljom snage i momenta. Dakle, ne vrijedi ista turaža motora za dizelaš, benzinac ili pak motor potpomognut turbinom.
Druga stvar na koju valja paziti je radna temperatura motora. Vozite li automobil s modernim motorom s turbinom, bitno je da motor prvo postigne optimalnu radnu temperaturu koja će pak omogućiti da ulje osigura odgovarajuće podmazivanje i hlađenje motora.
Stoga, ako vozite na kratkim dionicama, ne pretjerujte i ne zaletavajte se u visoke okretaje. Osim veće potrošnje, povećat ćete i trošenje motora. Vozite li pak na (pre)niskim okretajima, morat ćete duže čekati da motor postigne optimalnu radnu temperaturu. Također, štedljiva vožnja bez gasa može izazvati dodatne probleme, poput začepljenja filtra čestica i kvara drugih komponenti u krugu ispuha.
I za kraj ponovimo: niži okretaji u optimalnom radnom području motora su ključ manje potrošnje goriva, ali samo nakon što se motor ugrije. Pritom tehniku možete nadograditi, pa tako biti pametniji od tempomata i koristiti konfiguraciju ceste, posebno uzbrdice i nizbrdice.
Sporije znači štedljivije
Brojni su načini na koje možete umanjiti efekt skupog goriva, a idu od redovitog servisa, pumpanja guma, pa do promjene stila vožnje. Potonje može utjecati i do 20% na potrošnju goriva, a najbolji efekt donosi sporija vožnja bez naglih ubrzanja.
Prema rezultatima jedne američke studije iz 2017. godine, povećanjem prosječne brzine s 80 na 96 km/h potrošnja se povećava za 12.4%, a ako ubrzate sa 113 na 129 km/h, potrošnja će biti veća za čak 15.4%. To znači da s malo manjim pritiskom gasa lako možete smanjiti potrošnju za više od 1 l/100 km.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!