Njemački TÜV već godinama zaredom postavlja Priusa kao najpouzdanijeg automobila u prometu, a konkretno se znaju modeli koji su odradili i više od 400.000 kilometara. U čemu je tajna takve pouzdanosti hibrida?
Opće je prihvaćeno – što je više elektronike i pogonski sklop izvedbom kompleksniji, to je prije moguće da će nešto otkazati poslušnost i ostaviti vlasnika vozila na cjedilu. Po tome bi hibridi zaista morali biti nepouzdani, jer dolaze s čak dva pogonska motora, više elektronike od električnog automobila, baterijom i generatorom. Zvuči kao nešto iz SF filmova!
Elektronika je uvijek bila boljka u automobilima i krivac za najčešće kvarove, no danas se koriste računalni softveri koji se nadograđuju kao vaši pametni telefoni ili računala, skidanjem potrebnih zakrpa i njihovim instaliranjem. Stoga zaboravite na raskopavanje automobila kako bi se došlog do nekog releja! Softveri koji upravljaju radom hibridnog sustava dovedeni su do savršenstva tokom godina razvoja ovih vozila, a samo Toyota ima tradiciju dulju od 20 godina u stvaranju hibrida i njihovog sustava upravljanja.
Dva motora, jedan je provjereni s unutarnjim izgaranjem, kojeg može servisirati svaki ovlašteni serviser Toyote, a drugi je elektromotor s jednim pokretnim dijelom (rotorom), koji inače slovi kao najpouzdaniji mehanički sklop na svijetu. Dakle dokazana platforma pouzdanog i jednostavnog za održavanje benzinskog motora, pri tome koji radi prema Atkinsonovom ciklusu, uparena je sa sustavom električnog pogona zatvorenog kruga koji osigurava vlastiti izvor električne energije – preko ugrađenog manjeg elektromotora/generatora kojeg pogoni benzinski motor, ili se obnavlja regenerativnim kočenjem.
S druge strane, baterija dolazi s jamstvom od 10 godina, odnosno najčešće za čitav vijek posjedovanja automobila te nije predviđena zamjena baterije u tom periodu. Najčešće se radi o nikal-metal- hidridnim baterijama, a mogu se pronaći i litij-ionske baterije, veći sklopovi istih baterija koje inače koristite u svojim prijenosnim računalima ili mobitelima.
Sve navedeno znači da hibrid, iako konstrukcijom kompliciraniji od standardnog automobila s benzinskim ili dizelskim motorom, osigurava daleko veću pouzdanost zbog uštede vlastitog benzinskog motora kroz dugoročni period zbog korištenja električnog pogona pri brzinama do 80 km/h.
Pretočeno u realne brojke, već godinama zaredom prema različitim istraživanjima pouzdanosti, upravo je Prius najpouzdaniji model među svim segmentima automobila n tržištu, a jedno od takvih najpoznatijih istraživanja je njemački TÜV.
Ako ste se također zapitali, zašto mnogobrojne taksi tvrtke u Europi koriste Toyotine hibride, odgovorit će vam – upravo zbog pouzdanosti, što je ispred potrošnje goriva, a znamo da su mnogi od takvih primjeraka odradili i više od 400.000 kilometara bez kvara.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.