Koristite li često izgovor kako nemate vremena, ništa ne stignete i uvijek ste u nekoj žurbi? Velik broj ljudi jako loše raspolaže svojim vremenom i često ga rasipa na razne načine.
Od društvenih mreža koje mnogima “jedu” sve više vremena (i energije) pa sve do loše organizacije i mnogo, mnogo praznog hoda.
Ukoliko želite ovladati vještinom uspostavljanja ravnoteže između privatnog i poslovnog života, razmislite o ovih pet koraka koji bi vam u tome mogli pomoći.
1. Ne budite se dovoljno rano
Jedan od glavnih problema za mnoge ljude je činjenica da se ne bude dovoljno rano. Rano ustajanje ima niz pogodnosti koje će vam povećati produktivnost i omogućiti nekoliko dodatnih sati u danu.
2. Multitaskanje
Unatoč uvriježenom mišljenju kako je obavljanje više stvari istovremeno (multitasking) u današnje vrijeme poželjna vještina – istraživanja su pokazala kako ono zapravo snižava IQ, smanjuje kapacitet mozga i čak umanjuje produktivnost.
Mozak ne može raditi na dvije strane istovremeno i ono što nekima izgleda poput učinkovitog multitaskanja, zapravo je pokušaj mozga da balansira između stvari koje istovremeno obavljate pa se stalno prebacuje s jedne na drugu stranu.
3. Ne upravljate dobro svojim vremenom
Što se više trudite adekvatno upravljati svojim vremenom, to ćete bolje rezultate ostvarivati na tom području. Napravite popis obaveze. Odredite tri prioriteta i njih riješite odmah ujutro. Pažljivo planirajte i unaprijed ograničite vrijeme za sastanke.
4. Ne odmarate se dovoljno
Istraživanja su dokazala kako nije toliko bitna kvantiteta, nego kvaliteta sna, a ona je na svom vrhuncu između 22 i 1 sat. Drugim riječima, želite li se odmoriti, krenite ranije na počinak i ustanite ranije.
5. Pesimistični ste
Pesimizmu nigdje nema mjesta. Iako ga mjerimo, vrijeme je zapravo vrlo relativan pojam. Osjećaj za vrijeme se mijenja u skladu s okolinom, vlastitim stanjem, raspoloženjem i brojnim drugim segmentima ne koje možda ne obraćate pažnju. Ukoliko ste pesimistični, lako moguće da vas to ometa u obavljanju svakodnevnih aktivnosti i realizaciji određenih planova, piše Jutarnji list.