Stručnjaci za bonton otkrivaju koliko je napojnice dovoljno ostaviti frizerima, stilistima, i drugima.
Kada je riječ o davanju napojnice vašem frizeru, uvijek se pridržavajte zlatnog pravila od 20%, kaže Daniel Post Senning, glasnogovornik instituta Emily Post.
“Zapamtite da baš kao i poslužitelji u restoranima, frizeri ovise o napojnicama kao dijelu svog prihoda”, kaže. Jedino vrijeme kada to nije istina je tijekom blagdanske sezone. Dajte svom frizeru dodatnu napojnicu oko praznika (dodatnih 10%) kao velikodušan bonus, piše Real Simple.
“Naše društvo polako postaje bezgotovinsko, ali u svijetu davanja napojnica, gotovina je kralj”, kaže Sharon Schweitzer, međunarodna stručnjakinja za bonton i osnivačica Protocol & Etiquette Worldwide.
Većina salona također ima vlastite web stranice s popisom usluga i cijenama ili barem rasponima cijena (ponekad se cijene usluga razlikuju ovisno o tome tko vas šiša i koliko vam je duga, gruba ili gusta kosa). Potražite cijene prije nego krenete kako biste procijenili koliko ćete gotovine možda trebati imati pri ruci.
Zahvalnost, ne obveza
Iako se davanje napojnice frizeru definitivno smatra ispravnim bontonom, trebali biste se također osjećati dobro kada date napojnicu. “Zapamtite da riječ ‘napojnica’ dolazi od ‘zahvalnost'”, kaže Post. “Razmišljajte o davanju napojnica manje kao o obvezi, a više kao o načinu zahvalnosti za nekoga tko vas mazi i čini da izgledate i osjećate se najbolje.”
Koliko biste trebali dati napojnicu osobi koja vam je prala kosu i bojala kosu? Zapamtite zlatno pravilo: “Trebali biste dati 20% napojnice na cjelokupnu cijenu usluge, a ne po osobi”, kaže Schweitzer.
Dakle, ako vaše šišanje i feniranje koštaju ukupno 40 dolara, a farbanje 60 dolara, ukupni trošak vaše usluge iznosi 100 USD. To znači da biste trebali dati napojnicu od 20 dolara. Ipak, ako vam je pomoćnik sušio ili šamponirao kosu, trebali biste mu dati 4 do 5 dolara jer vjerojatno primaju minimalnu plaću i stvarno se oslanjaju na napojnice.
Post preporučuje da jednostavno zamolite osobu koja vas zove na recepciji da vam pomogne izračunati napojnice i podijeliti ih pravim osobama. “Kada vam pomažu tri različite osobe, može biti zbunjujuće pratiti njihova imena i što bi trebali dati napojnicu, pa prepustite recepciji ili menadžeru da vam pomogne podijeliti napojnice ili objasniti sustav koji ovaj salon koristi”, rekao je. kaže. Pitajte jesu li dostupne male omotnice za individualnu distribuciju napojnica.
“Davanje napojnica je nešto otmjeno, kada se radi diskretno. Ne biste trebali tražiti tri ili četiri različite osobe u salonu kako bi se pohvalili svojim napojnicama”, kaže on.
Komu ne dati napojnicu?
Ako koristite kupon ili ste svoju uslugu kupili na mjestu s popustom, zamolite osobu na recepciji da vam kaže stvarnu cijenu usluge koju ste primili. “Napojnica 20% na stvarnu ukupnu cijenu usluge, a ne na sniženu cijenu”, kaže Schweitzer. “Frizer je odradio jednaku količinu posla, pa zaslužuju jednaku napojnicu.”
Post kaže da većina malih poduzetnika ne očekuje napojnicu, a ako je vlasnik prisutan u salonu, ali nije radio na vašoj kosi, nema razloga za napojnicu.
Jedini put kada ne biste trebali dati napojnicu: kada kupujete proizvod. “Ako se odlučite kupiti neke proizvode za oblikovanje kose ili neki šampon, nemojte dopustiti da vam to dodaju na konačni račun”, kaže Schweitzer, koji ističe da su proizvodi za salone skupi i mogu stvarno povisiti cijenu vašeg računa.
Inače, čak i ako vaša usluga nije bila najbolja, uvijek ostavite nešto. “Koristite standardnih 20% kao referencu i od toga možete ići gore ili dolje”, kaže Post, koji tvrdi da možete dati manje napojnice ako vaše iskustvo nije bilo onako kako ste očekivali da će biti, ili više za fenomenalno iskustvo .
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare