Kad planirate putovanje, zadnje što želite jest potrošiti novac i vrijeme na neku klasičnu turističku zamku koja će vas razočarati. Nažalost, veliki broj najvećih atrakcija širom svijeta u konačnici se pokaže baš takvima - prevelika gužva, visoke cijene, nedostatak dostojne usluge mogu biti najčešći razlozi.
Najefikasniji “alat” kojim se takve klopke nastoje izbjeći su platforme s recenzijama i društvene mreže, no često i oni znaju biti klopka. Zato je američki dnevni list USA Today pokušao napraviti sintezu. Pretresli su podatke u moru recenzija tragajući za lokacijama koje su “zaradile” lošu reputaciju. Tijekom srpnja analizirali su čak 23,2 milijuna recenzija na Googleu za 500 najpopularnijih turističkih atrakcija na svijetu u 65 zemalja na šest kontinenata. Za svaku od njih postavljeno je jednostavno pitanje: koliko često se u recenzijama spominju pojmovi “turistička klopka” (tourist trap), “precijenjeno” (overrated) i “skupo” (expensive).
Nije to bio kraj istraživanja: atrakcije su međusobno uspoređene izračunavanjem učestalosti takvih ocjena u recenzijama – broj spominjanja navedenih pojmova podijeljen je ukupnim brojem recenzija za svaku atrakciju. Dakle, skoro znanstveni pristup. Ogromna većina znamenitih mjesta koja su zavrijedila ući među prvih 100 u nekoj od tri spomenute ocjene nalaze se u SAD-u. Hrvatska se našla u samo jednoj kategoriji – dubrovačke gradske zidine su na 39. mjestu među cjenovno najprecjenjenijim svjetskim znamenitostima.
Neki rezultati su iznenađujući, posebno onima koji nisu bili na nekim od tih lokacija. Primjerice, najveća turistička klopka na svijetu je Four Corners Monument, komad pločnika s točkom na kojoj se spajaju američke savezne države Arizona, New Mexico, Colorado i Utah. U Europi je ta “titula” pripala Plavoj laguni na Islandu, a u Aziji brdu Penang u Maleziji.
Ono što sigurno nije iznenađenje jest da među 397.905 recenzija velike džamije u Meki u Saudijskoj Arabiji nema ni jedne jedine koja bi spomenula pojam "turistička zamka". Potpuno očekivano, tamo ljudi odlaze zbog drugih razloga, ne zbog turizma. S druge strane, najviše takvih ocjena dobio je Checkpoint Charlie u Berlinu, ravno 400, no taj relikt nije visoko (ili nisko) plasiran zbog dosta velikog broja recenzija.
Od deset najvećih turističkih zamki na svijetu, osam ih je u SAD-u, a tri uključuju paranormalne fenomene - vještice (muzej vještica u Salemu), duhove (grad duhova u Calicu) i NLO (muzej u Roswellu u Novom Meksiku). Očito, dosta ljudi se osvijesti kad se suoči s izlošcima na tim mjestima, piše tportal.
SAD su također dom za trećinu precijenjenih (u smislu skupoće) svjetskih atrakcija, no na prva dva mjesta su islandska Plava laguna i viseći most Capilano u kanadskom Vancouveru. Popularna islandska destinacija ima cijenu od 67 dolara po osobi, koja se udvostručuje na vrhuncu sezone. Prilično veliko nezadovoljstvo među recenzentima vlada kad su u pitanju cijene ulaznica u akvarijima, jer su u prvih pedeset četiri velika američka. Nisu oduševljeni ni cijenama u Gracelandu, nekadašnjoj rezidenciji Elvisa Presleya, koja je zauzela peto mjesto na ovoj listi. Na ovom popisu našle su se i dubrovačke gradske zidine, za čiji obilazak treba platiti 35 eura.
Vjerojatno to neće ništa značiti ikome tko ne živi u SAD-u, ali na vrhu popisa nepravedno razvikanih atrakcija nalazi se prilično bizarno mjesto, lanac trgovina krafnama Voodoo Doughnut, poznat po kričavo ružičastim fasadama. No, sljedećih nekoliko na popisu mogli bi iznenaditi: kip Male sirene u Kopenhagenu, polje bambusa Arashiyama u Japanu, belgijski Maneken Pis i Staza slave u Hollywoodu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!