Annie Leibovitz, proslavljena svjetska fotografkinja, uskoro će u okviru globalnog IKEA istraživanja "Život kod kuće“, kao Artist in Residence, započeti rad na seriji fotografija kojima će prikazati život običnih ljudi u njihovim domovima.
Umjetnica kaže kako je u njezinom radu dom oduvijek imao važno mjesto, od početaka je fotografirala ljude u njihovim domovima, što je za nju način razumijevanja onoga što neka osoba doista jest.
Mladim fotografima savjetuje da fotografiraju svoje obitelji. “To je jedan od najboljih načina za početak karijere”, rekla je Leibovitz, koja je snimala mnoge poznate osobe i njihove najintimnije trenutke.
Tradicionalno godišnje istraživanje švedskog lanca trgovina s namještajem provedeno je u 37 zemalja, uključujući i Hrvatsku, a obuhvatilo više od 37.000 ljudi.
Njegovi rezultati otkrit će što ljudima diljem svijeta znači dom i poslužiti kao inspiracija slavnoj fotografkinji da svojim objektivom dokumentira život ljudi kuće – baš onakvim kakav jest, priopćeno je iz IKEA-e.
U Hrvatskoj je istraživanje pokazalo da su tri najveće brige za više od dvije trećine građana stanje u gospodarstvu, obiteljske financije i osobni životni standard uslijed trenutne krize povećanih troškova života.
Uz ove brige, na globalnoj je razini istraživanje pokazalo i izraženu zabrinutost ljudi zbog klimatskih promjena, dodaje se u priopćenju.
Samo 55 posto hrvatskih ispitanika smatra da njihov dom odražava ono što oni doista jesu, a među onime što im je važno da dom ipak bude odraz njihove osobnosti, polovica ih ističe prostor za osobne potrebe i interese te stvari koje su si sami kupili, dok su za 40 posto njih to ljudi s kojima žive.
Među najvećim frustracijama im je višak stvari za koje nemaju prikladno mjesto, a dodatni izvor nezadovoljstva je manjak prostora za stvari općenito i različita percepcija članova kućanstva o tome što je nered.
Njih devet od deset smatra da je važno osjećati užitak kod kuće, no zabrinjavajuće je što samo 69 posto ljudi taj užitak i osjeća.
Od deset ispitanika njih se četvero u proteklih godinu dana pravilo da ima unaprijed dogovorene planove jer su radije ostajali kod kuće – što je značajno više od globalnog prosjeka koji iznosi 23 posto.
Prema istraživanju, samo četiri posto stanovnika Hrvatske posvetit će pažnju tome što drugi ljudi misle o njihovom životu u vlastitom domu, dok ostale takva mišljenja ne brinu.
Biljke i pogotovo kućni ljubimci sve su važniji “članovi“ domaćinstava (13 posto ispitanika je i ‘razgovaralo’ sa svojim sobnim biljkama), dok se oko 40 posto ljudi osjeća pozitivnije vezano za život kod kuće u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!