Kako će izgledati supermarket budućnosti?

Znanost 02. sij 201608:06 > 11:36
Snapshot

Alberto Mucci, novinar Vice-a, posjetio je supermarket budućnosti, predstavljen u okviru Univerzalne svjetske izložbe Expo 2015. u Milanu kako bi saznao kako će se kupovati za nekoliko godina.

Mucci je obišao “Future Food District”, samoposlugu budućnosti koju je osmislio talijanski lanac supermarketa Coop uz pomoć arhitekta Carla Rattija.

Prostor je organiziran na način koji na prvi pogled zbunjuje, jer su proizvodi različitih “kategorija” ponuđeni zajedno.

“Ova samoposluga je inspirirana prirodnim lancem proizvodnje hrane”, objašnjava talijanski novinar.

“Primjera radi, pored svježe rajčice nalaze se konzerve s raznim umacima od rajčice, a pored grožđa su boce s vinom, dakle od sirovine do gotovog proizvoda”, navodi Mucci.

Supermarket budućnosti ima robote koji pomažu pri pakiranju kupljenih proizvoda, a jedan od njegovih glavnih ciljeva je da potakne interakciju: velike stalaže su izbačene tako da kupci mogu  imati vizualni kontakt s drugim kupcima i eventualno započeti razgovor.

“Ideja je da se stvori dojam da ste na klasičnoj tržnici”, izjavio je za Vice Alfredo Richelmi, šef projekta.

“Ljudi moraju imati mogućnost da vide ostale prisutne u trgovini. Zato smo odlučili postaviti prilično niske stolove kako bi prostor samoposluge bio što pregledniji”, objasnio je on.

Mucci navodi da će samoposluga budućnosti biti opremljena ekranima koji će se naizmjenično paliti kako kupac bude prolazio ispred njih, a koji će mu davati informacije o proizvodima iz ponude – o njihovom porijeklu, hranljivoj vrijednosti, pa čak i njihovom karbonskom otisku.

Kupci mogu, također, preuzeti posebnu aplikaciju, navesti svoje ukuse i prehrambene navike i dobiti  savjete o kupovini.

I dok su cijene proizvoda prilično razumne, to se ne može reći za novac koji je potreban da bi se jedan ovakav objekat podigao i opremio. Naime, u izgradnju spermarketa budućnosti treba uložiti čitavo jedno malo bogatstvo, točnije 15 milijuna eura.