Gradnja Pelješkog mosta mora biti stvar cjelovitog dogovora Hrvatske i Bosne i Hercegovine i to pitanje trebalo bi se razmotriti što prije na najvišoj međudržavnoj razini, upozorili su u nedjelju iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
U priopćenju dostavljenom medijima u BiH u povodu različitih interpretacija usvajanja strategije Europske unije za jadransko-jonsku regiju u Europskom parlamentu 28. listopada iz ovog su ministarstva naveli da pozdravljaju taj dokument no istodobno su istaknuli kako on ne znači i konačnu potporu gradnji Pelješkog mosta.
Naveli su kako ta strategija ističe važnost projekata poput Jadransko-jonske autoceste odnosno povezivanja članica EU s državama koje to nisu te razvitak energetske mreže.
“Protivno novinskim navodima kako strategija izrijekom podupire gradnju Pelješkog mosta usvojeni dokument niti na jednom mjestu ne spominje ovaj projekt”, ističe se u priopćenju.
Iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH naveli su kako gradnji tog mosta treba prethodniti bilateralni sporazum s Hrvatskom kojim bi se za BiH osigurao slobodan pristup međunarodim vodama sukladno konvenciji Ujedinjenih naroda o pravu mora.
Hrvatska strana, kako se tvrdi, još nije dostavila imena članova zajedničkog povjerenstva koji bi trebali razmatrati ovo pitanje.
Također se ističe kako BiH nije sudjelovala u izradi studije utjecaja gradnje mosta na okoliš uz ocjenu kako je to morao biti slučaj jer je riječ o velikom građevinskom projektu u neposrednoj blizini bosanskohercegovačkog teritorija.
Stoga će Ministarstvo prometa i komunikacija BiH Vijeću ministara BiH predložiti da se sva otvorena pitanja što brže razmotre s Hrvatskom na najvišoj razini, stoji u priopćenju.