Članovi debatnog tima Istočne kaznionice New Yorka su vrlo metodični u svom zanatu, kaže njihov mentor. Zato su i pobijedili "reprezentaciju" Harvarda.
Profesor David Register iz Debatne unije sveučilišta Bard otkrio je pobjedničke metode koje su pomogle ekipi zatvorenika da u debati nadvise superiornog protivnika, prošlogodišnjeg debatnog prvaka svijeta i ovogodišnjeg osvajača titule najboljeg debatnog tima SAD-a.
“Najprije pažljivo “prečešljavaju” gomile materijala koje su im nabavili mentori, svaki materijal pojedinačno, a onda iz njih izvlače podatke koji podržavaju njihove tvrdnje. Svaki član tima kritički promišlja poteze svog kolege i potiče ga na poboljšavanje argumentacije. Neprestano vježbaju. Sav ovaj posao odvijao se u najstrože čuvanoj kaznionici. Članovi našeg debatnog tima suočavaju se s jedinstvenim preprekama – čekaju tjednima na informacije koje prikupljam za njih s interneta, a imaju ograničeno vrijeme da bi natipkali i isprintali vlastite ideje”, opisuje Register.
Ipak, sve se to isplatilo kada su porazili studente prestižnog Harvarda, piše Register za The Guardian, napominjući da se medijska pažnja usmjerila na samu pobjedu, a ne i metode pripreme. On je sa zatvorenicima počeo raditi u ljeto 2013. godine. Radio je s grupama od 15 do 20 ljudi na dvosatnim sastancima, koji su se odvijali jednom tjedno. Za razliku od drugih studenata, koji su u mogućnosti da razrađuju strategiju i diskusuju o temama, članovi tima zatvorenika uvelike ovise o poslu koji će napraviti potupno sami. Oni mogu debatirati u ćelijama, za vrijeme šetnje na dvorištu ili u zatvorskoj menzi, dok drugi studenti mogu razgovarati sa puno širim spektrom ljudi koji postaju njihovi neformalni treneri, pa čak i sa članovima timova koji su u prethodnim generacijama sudjelovali u debatama. Ukupno su imali tri do četiri mjeseca za pripreme, što znači na stotine radnih sati.
Naglašava da su članovi njegovog debatnog tima nagrađeni od strane iskusnih sudaca i od protivnika čije su vještine vrijedne divljenja.
“Jedan od glavnih ciljeva Debatne unije Barda je pružanje snažnog građanskog obrazovanja, putem kojega će studenti naučiti kako da upravljaju. Mnogi članovi naših debatnih timova izražavaju želju da jednog dana daju pozitivan doprinos društvu. Ni malo ne sumnjam da će to i učiniti”, zaključuje profesor.