Nakon što je RWE Energija optužila Hrvatsku elektroprivredu (HEP) za opstrukciju procesa liberalizacije tržišta električne energije, oglasili su se iz HEP-a
Inače, RWE Energija, drugi najveći opskrbljivač električnom energijom u Hrvatskoj objavila je priopćenje u kojem upozorava da HEP pokušava onemogućiti direktnu prodaju električne energije ostalim opskrbljivačima te tako zaustavlja razvoj slobodnog tržišta električne energije. HEP je, naime, u zadnjih nekoliko mjeseci u više navrata putem objava i oglasa u medijima upozoravao građane na “nepoštene i zavaravajuće načine prodaje pojedinih tržišnih opskrbljivača”, navode iz RWE-a.
Ovo je odgovor HEP-a:
“Hrvatska elektroprivreda (HEP) najoštrije odbacuje danas izrečene optužbe RWE-a za opstrukciju procesa liberalizacije hrvatskog tržišta električne energije, kao i tvrdnju da 50 posto svih korisnika koji žele prijeći kod RWE-a to ne može zbog ‘različitih opstrukcija od strane HEP-a’.
Napominjemo kako HEP pozdravlja proces liberalizacije, ali i osuđuje nepoštene, nemoralne i zavaravajuće metode prodaje nekolicine opskrbljivača, koje između ostalog uključuju lažno predstavljanje, krivotvorenje potpisa, neovlašteni ulazak u domove građana, neistinito prikazivanje popusta, ali i sklapanje ugovora s nedovoljno informiranim građanima visoke životne dobi”, navodi se u pruiopćenju HEP-a.
HEP kaže da njihova edukativno-informativna kampanja u vezi sa zaštitom prava potrošača upravo doprinosi stvaranju zrelog i odgovornog tržišta.
“Informiranje kupaca o njihovim pravima kod sklapanja ugovora o opskrbi putem terenskih prodajnih predstavnika, HEP-ov je odgovor na brojne upite zabrinutih kupaca, medija i udruga potrošača. Ono je ujedno obveza koja proizlazi iz propisa koje je donijela Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA), a koja se ne odnosi samo na HEP, nego na sve opskrbljivače električnom energijom u Hrvatskoj. U tom smislu, HEP poziva RWE, ali i druge opskrbljivače da u svom poslovanju poštuju najvišu razinu standarda zaštite prava potrošača koja vrijedi u Europskoj uniji.
Povod aktualnoj edukativno-informativnoj kampanji bila je činjenica da je HEP tijekom proteklih mjeseci zaprimio više desetaka upita medija i na stotine žalbi samih građana na očito nepoštene metode kojima određeni opskrbljivači na hrvatskom tržištu električne energije dolaze do novih kupaca”, navode iz HEP-a.
“Nerijetko se prodajni agenti tih opskrbljivača predstavljaju kao zaposlenici HEP-a, traže uvid u račune za električnu energiju, mogućnost pristupa brojilu i očitanje brojila, pozivaju se pri tome na poslovnu povezanost i dogovor s HEP-om o zajedničkom tržišnom nastupu. Uz slučajeve krivotvorenja potpisa kupaca, HEP je zaprimio i prijave kupaca koji su, nakon odbijanja potpisivanja ugovora, bili izloženi verbalnom nasilju i prijetnjama. Ono što je znakovito jest da su ciljana skupina za takvo obmanjivanje u pravilu ljudi starije životne dobi s kojima se na prevaru zaključuju ugovori o opskrbi električnom energijom. Nerijetko akviziteri obećavaju nerealno niske cijene ili navodne popuste kao nagradu za dugogodišnju vjernost HEP-u i redovito podmirenje računa za električnu energiju”, navodi se u priopćenju.
Iz HEP-a apeliraju na nadležne institucije da se angažiraju na utvrđivanje razmjera ove pojave i sankcioniranja odgovornih u cilju zaštite građana, a prevarene ili obmanute građane da svoj slučaj prijave najbližoj policijskoj postaji te Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji (HERA).
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.