Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u utorak kako obrazovanje, znanost i tehnologija moraju biti iznad rovovskih i ideoloških podjela, a ministarstvo će pokušati dobiti što više sinergijskih efekata.
Ministrica je to izjavila novinarima nakon svečane dodjele nagrada Croatian makers lige, koje dodjeljuju poduzetnik Nenad Bakić i njegov Institut za razvoj i inovativnost mladih, u Muzeju suvremene umjetnosti. Ovakve inicijative, zapravo pokreti koji su masovni su inspirativni, ali i iznimno važni za motivaciju, odnosnu za to da učenici budu oni koji će inicirati promjene, rekla je Divjak.
Smatra kako je važno je da ministarstvo vodi sustavnu politiku tako da ni jedno dijete ne bi zaostalo u pristupu tehnologiji niti novim znanjima i vještinama.
Istaknula je kako rad Bakića i njegova instituta daju rezultate, što pokazuje kako trebamo osigurati da djeca imaju pristup visokom obrazovanju. Tu posebno ističem, kaže Divjak, projekt stipendija za STEM (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) područje, preko kojeg bi u petogodišnjem razdoblju trebalo razdijeliti 15.000 stipendija. Takav je projekt kompatibilan e-školi koju vodi Carnet, napomenula je.
Moramo biti uključivi jer jedino uključivost i zajednički rad, smatra ministrica, daju rezultate koji će biti takvi da ni jedno dijete ne zaostane, a sva djeca imaju jednaku prigodu.
Ocijenila je kako djeca imaju interesa za STEM područje, a problem su odrasli koji nisu uspjeli djeci približiti što je to STEM. Trebat će krenuti jako rano, pa su zato i ovaj projekt i inicijativa jako važni, rekla je Divjak dodavši kako se s takvim radom praktički kreće još u vrtićima.
Pojedinačno izvanredni, a škole pri europskom dnu
Dodjeli nagrada Croatian Makers lige prisustvovala je i predsjednica Kolinda Grabar Kitarović.
Na pojedinačnim natjecanjima djeca iz Hrvatske postižu izvanredne rezultate iz robotike, fizike, kemije, informatike i slično, ali kad je riječ o općenitim testiranjima na kojima sudjeluju hrvatske škole, negdje smo pri dnu europskih ljestvica, posebno kad je riječ o matematici i drugim područjima STEM-a, upozorila je predsjednica.
Treba pokazati i dokazati da svako dijete može biti kreativno, što je posebno bitno. Kod djevojčica primjećujemo da u zanimanju za STEM-om zaostaju za dječacima, napomenula je. Zato treba raditi na popularizaciji STEM-a, koji mora postati zanimljiv, a ne bauk kao matematika i fizika, te općenito poticati inovativnost.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.