Državni ured za reviziju dostavio je Saboru 51 izvješće, i to: 38 izvješća o obavljenoj financijskoj reviziji (5 korisnika državnog proračuna, 32 lokalne jedinice i jedna neprofitna organizacija), jedno izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti javne nabave i 12 izvješća o obavljenoj provjeri provedbe preporuka iz prošlih revizija.
Za pet korisnika državnog proračuna izražena su dva bezuvjetna i tri uvjetna mišljenja.
Za 32 lokalne jedinice (dvije županije, 16 gradova i 14 općina) izraženo je 13 bezuvjetnih, 17 uvjetnih i dva nepovoljna mišljenja (općine Donji Andrijevci i Škabrnja).
Za neprofitnu organizaciju – Gradsko društvo Crvenog križa Vinkovci, izraženo je suzdržano mišljenje.
Kod korisnika državnog proračuna i lokalnih jedinica najčešće nepravilnosti se odnose na planiranje, računovodstveno poslovanje, izvršenje rashoda i javnu nabavu.
Općina Donji Andrijevci – dio nepravilnosti koje su utjecale na izražavanje nepovoljnog mišljenja:
– većina poslovnih knjiga nije vođena
– popis imovine i obveza nije obavljen
– za 63.000,00 kn podignutih karticom sa žiro računa nema dokumentacije iz koje bi trebalo biti vidljivo za što su sredstva utrošena
– dio prihoda i rashoda evidentiran je koncem godine u jednom iznosu, bez dokumentacije
Općina Škabrnja – dio nepravilnosti koje su utjecale na izražavanje nepovoljnog mišljenja:
– neracionalno i neučinkovito raspolaganje sredstvima (od 2014. do 2016. s računa proračuna putem kreditne kartice i čekova podignuto je 792.130,00 kn za nenamjenske pozajmice i za realizaciju projekata, koji do konca 2016. nisu realizirani; Potraživanja po ovoj osnovi koncem 2016. iznose 660.500,00 kn, a istodobno Općina ima preko 2,5 milijuna kn nepodmirenih obveza)
– mjere naplate nisu poduzimane ni za dane pozajmice trgovačkom društvu u vlasništvu Općine, ni za druga potraživanja, koja iznose preko 1,2 milijuna kn.
Gradsko društvo Crvenog križa Vinkovci – nepravilnosti koje su utjecale na izražavanje suzdržanog mišljenja:
– prihodi, rashodi i vrijednost imovine u vezi s prikupljanjem i podjelom humanitarne pomoći nisu evidentirani u poslovnim knjigama ni iskazani u financijskim izvještajima.
Sve utvrđene nepravilnosti i propusti navedeni su u izvješćima o obavljenoj reviziji i za njih je Ured dao naloge i preporuke, čija bi provedba pridonijela povećanju usklađenosti poslovanja sa zakonima i drugim propisima te učinkovitosti korištenja javnih sredstava.
DORH-u je uz izvješća dostavljena i cjelokupna dokumentacija subjekata za koje je izraženo nepovoljno mišljenje (općine Donji Andrijevci i Škabrnja) i suzdržano mišljenje (Gradsko društvo Crvenog križa Vinkovci).
Dostavljeno je i izvješće o obavljenoj reviziji učinkovitosti javne nabave u društvu Hrvatska kontrola zračne plovidbe d.o.o. (ocjena: sustav javne nabave je učinkovit, ali su dani nalozi i preporuke, čija bi provedba povećala usklađenost poslovanja s propisima, javnu odgovornost za upravljanje sredstvima te uštedu pri nabavi roba, radova i usluga).
Osim toga, dostavljeno je i 12 izvješća o obavljenoj provjeri provedbe danih preporuka u prošlim revizijama učinkovitosti i to:
– za reviziju ekonomske opravdanosti razlika u cijeni komunalnih javnih usluga na području Istarske i Primorsko-goranske županije za javnu odvodnju, javnu vodoopskrbu i skupljanje, odvoz i odlaganje komunalnog otpada
– za reviziju sprječavanja i otkrivanja prijevara kod trgovačkih društava u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave na području:
– Brodsko-posavske
– Istarske
– Koprivničko-križevačke
– Primorsko-goranske
– Varaždinske i
– Vukovarsko-srijemske županije
Broj provedenih preporuka raste, dakle subjekti sve više provode preporuke Državnog ureda za reviziju (prije desetak godina provodili su 50 % danih preporuka, a sada iznad 70 %.) Taj podatak daje se u godišnjem izvješću o radu Ureda, koje je također objavljeno na mrežnoj stranici.