Facebookom se širi objava Slavena Vujića, predsjednika udruge "Senzori" i oca djeteta koje pati o senzornih poremećaja, a prema kojem su se, kako tvrdi otac, radnici Jadrolinije krajnje neprimjereno ponijeli.
Dopis koji je poslao Jadroliniji i objavio na Facebooku prenosimo u cijelosti.
“Poštovani,
želim Vam skrenuti pozornost na jedno izuzetno loše iskustvo koje smo doživjeli moj 3-godišnji sin Vito i ja, u trajektnoj luci Split. Vito je dijete koje pati od senzornih poremećaja, ne govori i ima slabije razumijevanje. No očito, najslabije razumijevanje u ovom kontekstu imate vi kao kompanija, te vaši partneri iz trajektne luke Split.
Dana 27.06. u 13:15 sati, čekajući trajekt za Supetar u 14:30, Vito i ja smo zamoljeni od strane zaštitara da se udaljimo iz objekta jer Vito viče i penje se na stolicu. Pokušao sam gospodinu objasniti da Vito ne govori i da je to njegov oblik govora, te da mu smeta jako sunce, no naveo je da “njemu svašta smeta”. Pitao sam ga da li postoji nekakav prostor za igru u luci, on je rekao da idem na Bačvice. Unatoč sramotnom ponašanju djelatnika koji trebaju brinuti o sigurnosti imovine i ljudi, udaljio sam se sa sinom i izašao na sunce. Vito je motorički vrlo aktivno dijete, te sam cijelo vrijeme vodio brigu o njemu da se ne ozljedi, odnosno da ne pokupi kakvu zarazu s odvratno prljavih sjedećih mjesta na vanjskom dijelu zgrade. Moju nepažnju je iskoristio sakupljač boca koji je pokupio Vitovu punu bocu vode, na što su me upozorili drugi putnici. Pitao sam sakupljača da djetetu vrati vodu, no on je rekao da je to sad njegovo. S obzirom da je zaštitar bio udaljen svega 10-ak metara, odmah sam prijavio sakupljača boca, na što se zaštitar nasmijao i rekao da je to njihov “lokalni lik”. S obzirom da sam bio u pratnji djeteta s posebnim potrebama, nisam bio u mogućnosti boriti se za naša prava i odraditi posao koji spada u domenu bezobraznog i nekulturnog zaštitara. Udaljio sam se od prostora kako svom sinu ne bi priuštio dodatni stres i traumu, no čvrst u namjeri da stanem na kraj ovakvom ponašanju lučke uprave, zaštitarske tvrtke i vaše kompanije.
Spomenuti problem prijavio sam preko službenog emaila Jadrolinije, na koji sam dobio šturi i nepismeni odgovor, što potpuno odgovara licu vaše kompanije. Društveno odgovorno poslovanje je jedan simpatični slogan ispod kojeg se očito natiskaju menadžerski kadrovi vaše kompanije, u trenutku kad slavodobitno vraćaju društvu jedan promil onog što su mu uzeli. Niste vi jedini u tom licemjernom iskazu društvene solidarnosti, no s obzirom da ste se posebno “istaknuli” u slučaju mog sina, posvetiti ću se društvenom preodgoju vaše kompanije kako bi djeca s poteškoćama u razvoju bili dobrodošli putnici na vašim brodovima.
S obzirom na navedeno nećemo pregovarati kako ćete popraviti nastalu štetu; za to možemo dati ljudima da ocjene razinu vaše odgovornosti kroz javno informiranje, i(li) sudu da isto utvrdi kroz privatnu parnicu.
No, kako su naša djeca vrlo posebna, tako ću i ja biti posebno posvećen tome da vaša kompanija doživi njihovu posebnost. Prirediti ću vam puno topliji doček u istinsko društveno odgovorno poslovanje, odnosno toplo razumijevanje za drukčiju djecu, te ću vas pozvati neizostavno na sljedeće:
1. Javnu ispriku za Vita Vujića objavljenu na vašim web stranicama, po mogućnosti pisanu od strane pismene osobe
2. Edukaciju o djeci s poteškoćama u razvoju, za djelatnike Jadrolinije u Splitu, te za zaštitarsku tvrtku i lučku upravu, a istu će odraditi udruga “Senzori” potpuno BESPLATNO
3. Uspostavu minimalnog prostora za boravak djece s poteškoćama u razvoju, u opremanju kojeg ćemo vam mi mali ljudi iz udruge “Senzori” pomoći ukoliko ste već probili svoje “društveno odgovorne” budžetiće
4. Pismenu garanciju da ćete iskoristiti sve raspoložive mogućnosti da se izbjegne pljačkanje ljudi od strane sakupljača boca i perača prozora
5. Pismenu garanciju da ćete od zaštitarske tvrtke tražiti da u prostorima za koje ste odgovorni, borave uredni i kulturni zaštitari, koji koriste hrvatski jezik umjesto neartikuliranih zvukova
Ukoliko ipak ustanovimo da vaše društveno odgovorno poslovanje je vrlo neodgovorno, poduzeti ću sve korake za zaštitu prava ne samo svog sina, nego sve djece koje zbog sramotnog ponašanja Jadrolinije, zaštitarske tvrtke i lučke uprave, proživljavaju diskriminatorni i neljudski tretman”, zaključuje Vujić.
Javna isprika Jadrolinije
Jadrolinija je uputila javnu ispriku Vitu i Slavenu Vujiću na svojim web stranicama.
‘Ovim putem najdublje se ispričavamo gospodinu Slavenu Vujiću i njegovom sinu Vitu zbog nemilog događaja i neugodnosti koje su doživjeli u prostorijama agencije Jadrolinije u Splitu kao i u splitskoj trajektnoj luci u subotu, 27. lipnja 2015. godine.
Temeljne vrijednosti Jadrolinije podrazumijevaju da svaki naš putnik ima ime i prezime te da maksimalna briga o istome rezultira zadovoljstvom svakog pojedinca. Iz Vašeg dopisa iščitava se kako je zaštitar, čija tvrtka obavlja zaštitarske poslove u prostorijama naše agencije u Splitu, prvi u nizu koji iste vrijednosti ne dijeli. Stoga čvrsto osuđujemo neugodno postupanje te odgovorno tvrdimo kako ćemo poduzeti sve kako se ovakav, ili u najmanju ruku sličan, događaj ne bi ponovio. Jadrolinija se obvezuje kako će poduzeti daljnje akcije i prijedloge prema Lučkoj upravi Split i zaštitarskoj tvrtki u smislu unapređenja brige za svakog putnika Jadrolinije i gosta trajektne luke Split.
Također, prema Vašem naputku, Jadrolinija će razraditi prijedlog prema Lučkoj Upravi Split kako bismo djeci, a naročito onoj s poteškoćama u razvoju, osigurali primjeren prostor za boravak za vrijeme čekanja na brodski prijevoz. Jadrolinija će financijski osigurati realizaciju projekta, a u suradnji s Udrugom „Senzori“ održat će edukacije za djelatnike Agencije u Splitu o radu s djecom s poteškoćama u razvoju. Isto apeliramo i na zaštitarsku tvrtku i djelatnike Lučke uprave Split.
Uz javnu ispriku, koristimo ovu priliku da ukažemo na hvalevrijedne aktivnosti Udruge „Senzori” u čijem je fokusu rad s djecom koja pate od senzornih poremećaja te savjetovanje roditelja u cilju postizanja stimulativnog i sretnog životnog okruženja za male „senzorce”.
Svaka pohvala putnika motiv nam je da budemo bolji, a primjedba i kritika poput ove, dobrodošla kako bismo mogli detektirati probleme i unaprijediti uslugu. Na tome, iskreno hvala gospodinu Vujiću, te još jednom, najdublje isprike u ime svih djelatnika Jadrolinije’, navodi se na web stranicama Jadrolinije Rijeka.