Oglas

Grad Zagreb zaštitio Namu kao kulturno dobro, evo što to znači

author
N1 Info
26. sij. 2024. 14:28
Zgrada Name u Ilici proglašena kulturnim dobrom, u njoj nakon prodaje mora ostati robna kuća
Sandra Simunovic/PIXSELL | Sandra Simunovic/PIXSELL

Trgovački sud u Zagrebu, više od 23 godine nakon otvaranja stečaja Name, naložio je donošenje odluke o prodaji zgrada u Ilici i na Kvaternikovu trgu do rujna 2024. Nakon što je takva odluka izazvala veliku buru u javnosti, pa i pokretanje peticije za spas Name, Grad Zagreb odlučio je zaštititi zgrade kao kulturno dobro.

Oglas

To znači da u iduće najmanje četiri godine novi kupac ne smije mijenjati njenu trgovačku namjenu, ali ni pročelja, gabarite kao ni izvorne dijelove interijera.
"Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode Grada donio je rješenje kojim se robna kuća Nama u Zagrebu, Ilica 4-6 i Radićeva 1, preventivno zaštićuje kao pojedinačno kulturno dobro do donošenja trajnog rješenja, sukladno Zakonu o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara", poručili su iz Grada.

Rješenje je doneseno na rok od četiri godine.

U priopćenju objašnjavaju da su ovakvo rješenje donijeli kako bi svi mogući kupci Name zadržali njenu trgovačku namjenu, odnosno kako bi Zagreb nastavio imati robnu kuću na povijesnoj lokaciji na kojoj se ona nalazi već preko 100 godina.

1706275649-PXL_201218_23062604-1024x683.jpg
Sandra Simunovic/PIXSELL | Sandra Simunovic/PIXSELL



Mjere zaštite znače da je u cilju očuvanja i obnove vrijednosti i osobitosti koje predmetna građevina posjeduje, kao i očuvanja specifične ambijentalnosti i tradicije korištenja prostora u funkciji robne kuće, potrebno zadržati specifičnu namjenu kao i ulična pročelja, gabarite i katnost volumena, te očuvane izvorne dijelove interijera.
Vijest o prodaji Name snažno je odjeknula među Zagrepčanima. Odmah je pokrenuta peticija koja je dosad skupila 5.000 potpisa.

Također, Forbes Hrvatska pisao je već da se Nama odmah našla i na meti investitora, a stručnjakinja za urbani razvoj i prostorni branding Marina Pavkoviću komentaru za Forbes napisala je, među ostalim, da je Nama na Kvaternikovom trgu jedini je značajno vrijedan sadržaj u široj okolini te da bi obje Name trebale ostati u funkciji suvremene i svevremene robne kuće s implementacijom komplementarnih sadržaja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama