Gostujući u Novom danu, Tin Koren iz udruge Strujni krug govorio je o tome što možemo očekivati na tržištu automobila u Hrvatskoj.
Hrvatska u 2022. godini bilježi manju prodaju automobila nego u prethodnoj godini.
Kad je riječ o usporedbi Hrvatske s europskim tržištem, Koren objašnjava: “Svugdje je zapravo prodaja pala. Početkom 2022. godine dogodio se rat između Rusije i Ukrajine gdje je nastala nestašica dijelova i materijala. Dotad je puno proizvođača proizvodilo svoja vozila u Rusiji, kao i popratnu opremu, pa je nastala dodatna kriza vezano za to. Ove godine očekujemo vraćanje na staro.”
“Cijene su otišle gore. Razlike između prošlogodišnjih cijena i cijena prije dvije, tri godine su enormne.”
Svaki drugi prodani automobil bio je na benzinski pogon. Na drugom mjestu su hibridi, a dizel je treći, dok potpuno električni automobili imaju udio manji od 5 posto. Na pitanje o tome koliko je to kompatibilno s europskim tržištem, Koren kaže: “Hrvatska kasni dvije do tri godine za razvijenim zemljama u Europi. U Europskoj uniji se također vidi da su dizelaši stravično pali, kao i kod nas.”
Kupovina električnih automobila
Kad je riječ o kupovini električnih automobila u Hrvatskoj, Koren kaže: “Brojke još uvijek nisu velike, ali razlika se itekako vidi. Od 2019. do 2021. godine vidimo rast od 318 posto što je stvarno značajan rast.” Prošle godine zbog krize nije došlo do rasta, ali očekuje se nastavak rasta u 2023. godini.
“U pravilu najprodavaniji modeli električnih automobila u Hrvatskoj su oni najpovoljniji. Tu su recimo Renault Twingo, Dacia Spring Electric i slični. Onda ih slijede Teslini modeli.”
No, proizvodnja električnih automobila u Europi još uvijek nije na željenoj razini.
“Europski proizvođači kaskaju za američkim i kineskim proizvođačima električnih automobila. Treba im dulje da predstave određenu tehnologiju, a istovremeno Kinezi dolaze sa puno povoljnijim automobilima.”
“Tehnologija napreduje stravično. Prosječno sada neko vozilo prolazi između 250 i 400 kilometara.”
Komentirao je i stanje infrastrukture za električna vozila u Hrvatskoj: “Infrastruktura je poprilično dobra. Mi trenutno imamo oko 4500 električnih vozila i 900 javno dostupnih punjača, ali treba uzeti u obzir da više od 60 posto vozača električnih vozila puni automobile kod kuće.” Ipak, zbog turističke sezone radi se na povećanju kapaciteta.
Naposljetku, otkriva da Hrvatska ima ambiciozne planove na polju električnih automobila: “Ono što mi želimo napraviti po uzoru na London, Amsterdam i slične gradove, je staviti punjače u stupove javne rasvjete.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!