Gost Pressinga Mate Rimac izjavio je da je njegova tvrtka, Rimac automobili, lani preko 80 posto proizvoda prodala - u Kini!
Imate 28 godina. Kad sam vas upoznao, bile su vam 24. Što se promijenilo u te 4 godine?
Tad je firma imala 5 ili 10 ljudi, sad ih je 150. Kad nas ljudi posjećuju, uvijek im kažem da se pripreme, jer neće prepoznati ovo mjesto. Kod nas je uvijek dinamično.
Brada je dio novog imidža?
Kad si mladi poduzetnik, nije prednost biti pretjerano mlad, pa zato imam bradu da malo starije djelujem.
Jedan od glavnih razloga što sam propustio investirati u vašu tvrtku bio je što ste imali tek 24 godine. O kojem bismo se iznosu dogovorili da smo se dogovarali?
Bilo je trenutaka kad smo kasnili s plaćanjima. 2012. smo odbili preseliti tvrtku u Abu Dhabi bio je trenutak kad je sve krenulo nizbrdo.
Kakva je procjena vrijednosti vaše tvrtke?
70 milijuna eura. China Dinamics je za 10 posto udjela platio 7 milijuna eura. Mi eksponencijalno rastemo. Imamo dugoročnu viziju. Sve što je 2012. djelovalo neostvarivo sad smo ostvarili. Sve što je danas možda neostvarivo, mi planiramo ostvariti. Nijedna firma to ne može sama ostvariti. Zato smo u drugoj rundi financiranja i pregovaramo s nekoliko investitora, većinom iz Europe i Azije.
O kojim se ciframa radi?
Puno smo se promijenili. Imamo značajne narudžbe, završili smo nekoliko značajnih projekata. Ja procjenjujem da firma vrijedi više nego u prvoj rundi. Značajno viša sredstvaa dižemo u drugoj rundi. Planiramo graditi novu tvornicu i ići u masovnu proizvodnju naših tehnologija i komponenti. Ne samo automobila, nego i tehnologije. Želimo u tisućama komada proizvoditi baterije i tako dalje.
Concept One bio je flagship. Koliko ste ih prodali?
Zanimljiva je to priča. Ja sam to počeo raditi iz strasti. Ja sam radio električnu trkaću kockicu za utrkivanje na street raceu i oborio sam svjetske rekorde s tim. Shvatio sam da bih napravio električni auto, trebam tim.
Kako je to išlo?
Proizvođači kupuju komponente od drugih proizvođača. Te tvrtke ne žele razgovarati s firmama poput moje. Oni su nam se smijali i okrenuli leđa. U tom trenutku mi je postalo jasno da ako želim ići tim klasičnim putem, trebale bi mi milijarde. Onda sam odlučio sam početi. Iz ničega smo krenuli, bez kapitala, da bi razvili vlastite tehnologije i stvorili vrijednost. Mi želimo pokazati da stvaramo kvalitetna radna mjesta, kvalitetne ljude koji znaju posao. Sve radimo sami i razvijamo otpočetka kod nas. Mi smo morali stopirati vlastiit projekt razvoja automobila, jer nismo imali novca. Počeli smo nuditi inženjerske usluge drugim firmama. To nam je pomoglo usvojiti nova znanja o industriji. Omogućilo nam je da razumijemo, ali da nam firme plaćaju da i za sebe radimo. Postoji puno stvari o kojima ne smijem pričati. Za jednu azijsku firmu proizvodimo kompletan auto. U Hrvatskoj ćemo proizvesti prvih 15 prototipova i onda će oni kod sebe sklapati dijelove koje ćemo im slati iz Hrvatske.
Prvi auto smo u siječnju 2013. godine i to je bio prvi automobil u Hrvatskoj ikad izvezen. Ove godine planiramo isporučiti još pet Concept Onea. Naši su automobili dobra reklama za tehnologiju i ono što mi možemo napraviti. Za neke projekte radimo apsolutno sve, a za neke radimo samo neki mali dio, poput baterije.
Kinezima ste uspjeli prodati proizvod?
Prošle godine je išlo preko 80 posto proizvodnje u Kinu. To nam je najveće tržište. Prošle godine smo radili za legendu japanske industrije. Zanimljivo je da mi Hrvati radimo automobile za Japance, Kineze i Nijemce. Tajima E-Runner bio je najjači električni automobil uopće. Od svih automobila koji su sudjelovali na trci završili smo drugi. Imali smo problem s kočnicama, ali dva su auta bila električna, i brži od svih benzinskih. Vozač je ostao bez prednjih kočnica, koje nisu bile naš proizvod, na otprilike 4 tisuće metara nadmorske visine i izgubio je kontrolu. Auto u takvim situacijama brže rješava situacije nego vozač. Naši su dečki riješili algoritmima da automobil sam primijeti neki problem i riješi ga prije vozača.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.