Ministarstvo turizma razmišlja o ukidanju službenih zvjezdica u hrvatskim hotelima, što je u skladu s globalnim trendovima u hotelijerstvu, a o detaljima budućeg modela slijede razgovori s hotelijerima, otkrio je za Poslovni dnevnik ministar Gari Cappelli, priznajući da je službena kategorizacija u Hrvatskoj zastarjela.
“Zahvaljujući razvoju tehnologije, za pozicioniranje hotela na tržištu sve su važnije ocjene gostiju na prodajnim i marketinškim kanalima, sve manje gledaju službene zvjezdice koje imaju različitu težinu od zemlje do zemlje. Tri zvjezdice u jednoj zemlji kvalitetom se ne mogu mjeriti s nekom drugom, zbog čega su mnoge zemlje ukinule obvezu službene kategorizacije na razini države”, pojasnio je dajući primjer Velike Britanije koja bez službenih zvjezdica ima neke od najskupljih hotela na svijetu.
“Analize pokazuju da ocjene posjetitelja web portala izravno utječu na prihode hotela. To je posebno vidljivo kod hotela više kvalitete”, otkrila je konzultantica Sanja Čizmar koja je provela istraživanje o utjecaju online ocjenjivanja na prihode jadranskih hotela u Hrvatskoj i Crnoj Gori. Kako bi gosti imali bolju orijentaciju, mnoge zemlje ipak su zadržale neke oblike rangiranja hotela prema kvaliteti i opremljenosti, što u većini europskih zemalja nije pod okriljem države, već to rade specijalizirane agencije ili udruženja, a sudjelovanje hotela je dobrovoljno.
Hotelske zvjezdice u 13 zemalja EU, uključujući Austriju, Njemačku, Češku, Mađarsku, daje udruženje The Hotelstars Union, inicijativa hotelijera kojoj se pridružila i Slovenija. Ministar ističe da je svjestan da hrvatsko hotelijerstvo za ukidanje zvjezdica možda još treba dodatno stasati, zbog čega još treba vidjeti kad bi se takva odluka mogla provesti. Smatra da bi država trebala zadržati pravo određivanja minimalnih standarda za hotele, kako se liberalizacija kategorizacije ne bi zloupotrebljavala.
Izmjene u kategorizaciji očekuje i privatni smještaj, najavljuje ministar koji ne odustaje od nekog oblika rekategorizacije u privatnom smještaju s ciljem povećanja kvalitete najvećeg smještajnog segmenta, piše Poslovni dnevnik.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.