U Hrvatsku bi ove godine moglo doći 10 posto više turista iz Španjolske s obzirom da se u toj zemlji nakon krize vide znakovi oporavka, ali to ovisi o zrakoplovnim linijama koje još uvijek nisu na zadovoljavajućoj razini, poručuju hrvatske agencije s najvećega međunarodnog sajma turizma u Španjolskoj 'Fitur', otvorenog u srijedu u Madridu.
“Ove godine očekujemo isti rast kao lani”, kaže Ivana Rodin Miljas iz dubrovačke turističke agencije Elite Travel, jedne od deset hrvatskih izlagača na sajmu.
Lani je Hrvatsku posjetilo 214.000 Španjolaca, 13 posto više nego 2014. godine čime su dostignute brojke iz 2011. godine kad je Španjolsku u punoj mjeri zahvatila gospodarska kriza. Ove godine očekuje se rast između 8 i 10 posto, ne bude li eskalacije ekonomskih ili sigurnosnih poremećaja u Španjolskoj ili globalno.
Španjolska, u kojoj se vode neizvjesni pregovori oko formiranja vlade, ove bi godine trebala imati 2,7 postotni gospodarski rast, procjena je Medunarodnog monetarnog fonda. No osim gospodarske aktivnosti koja bi ojačala kupovnu moć Španjolaca i smanjila stopu nezaposlenosti, drugu najvišu u EU nakon Grčke, na povećanje dolazaka u Hrvatsku utječe slaba zrakoplovna povezanost.
“Bez letova nema ništa”, kaže pomoćnik direktora prodaje i marketinga u Le Meridien Lavu iz Splita Mario Ivić. Napominje kako je od Uskrsa do listopada broj letova zadovoljavajući no nedostaju letovi izvan sezone. Zrakoplovna kompanija Vueling ukida letove iz Barcelone za Split, a portugalski TAP liniju od Lisabona do Zagreba, no Ivić očekuje rezultate na razini lanjskih.
Španjolci preferiraju južnu Hrvatsku, a u Dubrovnik su intenzivnije počeli dolaziti prije desetak godina. “Španjolci jako dobro poznaju Dubrovnik no izazov su dolasci izvan sezone, a oni ovise o avionskim linijama”, kaže predsjednik Uprave Hotela Maestral Miho Balija. “Ove godine očekujemo rast zahvaljujući stabilnosti ugovorenih poslova s partnerima te rastućem online segmentu”, dodaje on.
Lani je Hrvatska sa španjolskog tržišta ostvarila 463.000 noćenja, što je 16 posto vise nego godinu dana ranije, podatak je HTZ-a.
Štandove u Madridu ne obilaze samo Španjolci. “Ovo je glavni europski sajam za Južnu Ameriku”, kažu u dubrovačkoj agenciji Navea Travel na čiji štand su došli poslovni partneri iz Meksika. Argentina, Čile i Meksiko su tržišta s kojih potražnja raste, napominju u toj agenciji dok se iz Brazila zbog slabljenja vrijednosti valute, čime uvoz i putovanja postaju skuplji, te dodatnog poreznog nameta, očekuje pad dolazaka.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.