Koalicija 19 država u srijedu je dogovorila stvaranje 'zelenih' brodskih ruta između luka kako bi ubrzali dekarbonizaciju svjetske pomorske industrije.
Morski promet, na koji otpada oko 90 posto svjetske trgovine, odgovoran je za gotovo 3 posto svjetskih emisija ugljikovog dioksida.
Međunarodna pomorska agencija (IMO) Ujedinjenih naroda želi smanjiti ukupne emisije stakleničkih plinova od brodova za 50 posto do 2050., u odnosu na 2008. godinu.
Taj cilj nije u skladu s Pariškim sporazumom iz 2015., pa je sektor pod pritiskom da bude ambiciozniji.
Potpisnice takozvane “Deklaracije Clydebank“, donesene na samitu o klimatskim promjenama COP26 u Glasgowu, dogovorile su uspostavu najmanje šest zelenih koridora do 2025. Zbog toga će trebati stvoriti zalihe goriva koja ne emitiraju stakleničke plinove, infrastrukturu potrebnu za dekarbonizaciju te regulatorni okvir.
“Naš je cilj da do 2030. vidimo još koridora“, stoji u deklaraciji.
Potpisale su je Australija, Belgija, Kanada, Čile, Kostarika, Danska, Fidži, Finska, Francuska, Njemačka, Irska, Italija, Japan, Marshallovi otoci, Maroko, Nizozemska, Novi Zeland, Norveška, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo i SAD, stoji na stranicama britanske vlade, domaćina skupa u Škotskoj.
Britanski ministar pomorstva Robert Courts naglasio je da države ne mogu same dekarbonizirati brodske rute bez pomoći privatnih i nevladinih aktera.
“UK i mnoge druge države, tvrtke i nevladine organizacije danas vjeruju da je moguća međunarodna špedicija s nultom emisijom do 2050.“, rekao je ministar.
Američki ministar prometa Pete Buttigieg kazao je kako je deklaracija “velik korak naprijed za zelene brodske koridore i kolektivno djelovanje“.
Dodao je kako SAD “pritišće IMO da usvoji cilj o nultoj emisiji u međunarodnoj špediciji do 2050.“.
Glavni tajnik te agencije Kitack Lim u subotu je rekao kako ona mora “nadograditi svoju ambiciju i držati korak s posljednjim događajima u svjetskoj zajednici“.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!