Nakon dvije godine vraćaju se maturalna putovanja krajem kolovoza i početkom rujna i to u obimu u kojem su realizirana prije pandemije i na destinacije koje su bile hit i u pretpandemijsko vrijeme.
Naime, preklani nikako, a lani tek sporadično, i to samo unutar hrvatskih granica, hrvatski su maturanti mogli realizirati svoja završna višednevna putovanja. Međutim, ove je godine ukidanjem svih pandemijskih ograničenja, kaže za Novi list predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK-u Boris Žgomba, sve isto kao i prije tri godine. Putuje se naveliko, biraju se inozemne destinacije, a realizacija prvih putovanja počinje već idući tjedan.
“Maturalna i sva ostala školska putovanja vratila su se u potpunosti. Ni kod nas, ali ni u zemljama koje učenici biraju nema restrikcija. Maturanti biraju klasične destinacije kao što su Španjolska, Češka, odnosno srednja Europa te Italija. Nešto više nego 2019. godine, kada su posljednji put maturalna putovanja realizirana u ovakvom obimu, odabiru se i hrvatske destinacije. Ne možemo govoriti o nekom novom trendu jer još uvijek su to u najvećoj mjeri međunarodna putovanja, ali možda ipak netko otkrije Hrvatsku i nastavi boraviti ovdje, objašnjava Žgomba.
Dodaje i da su to uglavnom putovanja koja je moguće realizirati autobusom, a što se cijena tiče i usporedbe hrvatskih destinacija s inozemnima, objašnjava da to treba demistificirati.
“Naši učenici u velikoj mjeri putuju u Prag i za neke je to jeftinije nego Hrvatska, ali treba objasniti da je sada Prag na poziciji jako niske sezone, dok je Hrvatska još uvijek na poziciji visoke sezone. Iz tog razloga debalans u cijenama je opravdan”, kaže Žgomba.
Španjolska je pak, dodaje, druga priča. Naime, Španjolska ima ogroman broj kapaciteta nižih kategorija, što Hrvatska gotovo uopće više nema i od tuda razlika u cijenama, objašnjava.
“Aranžman treba gledati i u njegovoj ukupnosti jer sve ovisi o tome koliko je on jednostavan ili pak uključuje veliki broj izvanpansionskih događanja, kao što su izleti”, ističe Žgomba.
Iako počinje masovna realizacija maturalaca, razlike u odnosu na prijašnje godine ipak postoje, jer kako pojašnjava, ove je godine sve napravljeno nabrzinu.
“Ono što se inače priprema i godinu dana unaprijed, ove je godine odrađeno u svega četiri mjeseca, jer sve do proljeća živjeli smo pod raznim pandemijskim restrikcijama i nismo znali što će biti”, kaže Žgomba.
Tržište maturalaca vrijedi oko 300 milijuna kuna
Hrvatsko tržište maturalaca i drugih školskih putovanja vrijedi oko 300 milijuna kuna, a najskuplja su svakako maturalna putovanja. Svake godine na takva putovanja kreće tridesetak tisuća maturanata, a njihova se cijena kreće od 3.500 do 5.500 kuna.
To je cijena koju će roditelji platiti za sedmodnevno putovanje, a upravo su roditelji i učenici ti koji donose konačnu odluku o tome gdje će se putovati i kakav će aranžman uplatiti, jer svi ravnatelji mahom se slažu da škola u takvim odlukama ne sudjeluje. Maturanti Prve riječke hrvatske gimnazije, kaže ravnateljica Jane Sclaunich, ove godine putuju u Španjolsku i Češku.
“Putovanje u Španjolsku je nešto skuplje, a kako bi učenici prošli povoljnije, spajali su se razredi, a bilo je i spajanja s drugom školom. Cijene su približno iste kao prije pandemije, nešto možda malo skuplje”, ističe ravnateljica.
Neki biraju Hrvatsku
Međutim, među riječkim maturantima ipak ima onih koji će svoje završno putovanje realizirati unutar hrvatskih granica, a jedan od primjera su učenici Prirodoslovne i grafičke škole, jer, kako najavljuje ravnatelj Radenko Bradić, putovat će se u Dubrovnik.
“Naši su učenici lani išli na maturalno putovanje u Hrvatsku jer se drukčije nije ni moglo. To se pokazalo dobro i njima se svidjelo pa je i ovogodišnja generacija odabrala isto. Ima to svoje prednosti jer im je sve dostupno na par sati, odnosno sigurnije je, a i novac ostaje u Hrvatskoj”, kaže Bradić.
Za sedmodnevno putovanje sa šest noćenja, dodaje, platit će oko tri tisuće kuna, a odluka da se maturalac realizira u Hrvatskoj pala je i u Gimnaziji Andrije Mohorovičića.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!