Na sreću mnogih zima je iza nas i došli su nam lijepi, topli i sunčani dani. U toj proljetnoj euforiji buđenja ne treba zaboraviti na limenog ljubimca koji je, više ili manje, uspješno prebrodio još jednu zimu. Bez obzira na sve, zima je sigurno ostavila neke tragove na vašem automobilu.
Za otkrivanje tih tragova, ali i kao pripremu za nove, potpuno drugačije uvjete potrebno se posvetiti automobilu kako ne bi došlo do neželjenih posljedica kada to najmanje želite ili očekujete, npr. na putu na godišnji odmor. Koliko god se to činilo daleko, doći će, na sreću veoma brzo. Neke stvari možete riješiti sami, za neke je potrebno automobil prepustiti u ruke stručnjaka.
Možda je najbolje, za početak, automobil temeljito oprati i očistiti. To možete učiniti sami ili u autopraonici. Preporučljivo je ručno pranje s mnogo vode kako bi se oprala sva prljavština i pogotovo sol koja se nakupila tijekom zimskih vožnji. Posebnu pažnju treba posvetiti pranju donjeg dijela automobila što je možda dobro napraviti u nekoj kvalitetnoj automatskoj praonici s dobrim programom podnoga pranja. U svakom slučaju, posebnu pažnju treba posvetiti odstranjivanju soli iz teže dostupnih dijelova poput podnice, rubova blatobrana, okvira svjetala jer su to mjesta koja nisu lako dostupna i idealna su za razvoj hrđe.
Nakon dobroga vanjskoga pranja sigurno ćete uočiti oštećenja laka od kamenčića, posebno na prednjem dijelu automobila. Svako treba popraviti ta sitnija oštećenja kako ne bi došlo do pucanja laka i širenja korozije što će kasnije uzrokovati veće troškove limarskog popravka i lakiranja. Sitnije popravke laka možete napraviti sami, a pribor kupiti u prodavaonicama auto kozmetike.
Poželjno je očistiti i interijer automobila. Ispod tepiha ima kamenčića, a potrebno je i stakla očistiti s unutarnje strane. Gumene tepihe se može zamijeniti tekstilnim, barem iz estetskih razloga. Tijekom proljetno-ljetnih dana sigurno vam neće trebati lopatica, lanci za snijeg, strugalica za led, sprej za odmrzavanje stakala, metlica za ćišćenje snijega, rukavice i slično, pa je poželjno te nepotrebne predmete maknuti iz automobila kako biste mu smanjili masu, a samim time i potrošnju. Osim toga, neće biti neugodnih i iritirajućih zvukova po pretincima i prtljažniku. Kad smo kod potrošnje, nosači za skije sigurno vam više nisu potrebni na krovu automobila pa ih skinite i spremite do sljedeće sezone. Proizvođači automobila se jako trude oko aerodinamike pa čemu je onda nepotrebno narušavati.
Zaleđena stakla vjerojatno su ostavila traga na brisačima. Ukoliko ne brišu tako da vjetrobran ostaje čist i pogled bude jasan zamijenite metlice novima i nemojte štediti. Vidljivost je važna za sigurnost vožnje.
Ono što bi svakako trebalo napraviti je skidanje zimskih guma i stavljanje ljetnih. Vožnja sa zimskim gumama po užarenom ljetnom asfaltu je skupa i nesigurna. Potrošnja je viša, zimska guma se ljeti jako brzo troši, pogotovo na auto cesti, a sigurnost je ugrožena, prije svega zbog duljeg puta kočenja. Bilo bi dobro imati ljetni i zimski set guma.
Mada je koristan i zimi zbog sušenja i odmagljivanja stakala, klima uređaj u automobilu se više koristi za hlađenje putničke kabine tijekom toplih dana. Već i sada se auto na suncu zagrije toliko da dobro dođe klima uređaj. Kontrola rada i eventualno dopunjavanje plinom nisu velik trošak, a klima u autu ne znači luksuz nego sigurnost. Početkom proljeća brojni serviseri nude akcijske cijene za servis klima uređaja pa se može uštediti. Vrijedi to učiniti već sada, prije nego počnu gužve.
Uvijek treba kontrolirati tekućine u automobilu, a nakon zime je posebno važno prekontrolirati količinu tekućine za hlađenje jer će motor raditi pod većim toplinskim opterećenjem, pogotovo u gradskoj gužvi ili ljetnim kolonama i njegovo je ispravno hlađenje od velike važnosti. Dobro je vizualno provjeriti gumene cijevi sustava za hlađenje da ne ostanete negdje na putu sa pregrijanim motorom. Ulje mora biti najmanje na polovici mjerne šipke, poželjno i više od toga, ali nikada preko maksimuma jer tada dolazi do povećanja pritiska unutar motora, a može se oštetiti i katalizator. I uvijek imajte rezervnu litru ulja kakva je u motoru, da ga, ako se ukaže potreba, možete nadopuniti. Neće biti zgorega vizualno provjeriti cijeli automobil.
Tijekom zime je akumulator radio pod posebno teškim uvjetima i korisno je provjeriti nije to ostavilo traga na njegovom kapacitetu i ispravnosti. Poduzmete li ove proljetno-ljetne pripreme automobila jako se smanjuje mogućnost da će auto otkazati poslušnost baš onda kad to najmanje želite.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.