Bez intervencija u naš porezni sustav od iduće godine možemo očekivati poskupljenje dijela automobila u Hrvatskoj.
Trenutni sustav automobile u porezne razrede svrstava i temeljem emisija CO2.
Naime, trenutni sustav – osim po cijeni – automobile u porezne razrede svrstava i temeljem emisija ugljičnog dioksida, određenih (i) po zastarjelom NEDC protokolu testiranja potrošnje koji više sliči ispitivanju u sterilnom laboratoriju nego stvarnim uvjetima vožnje. Od rujna 2017. godine u Europskoj uniji na snagu bi trebao stupiti novi WLTP protokol, po kojem će se vozila testirati u realnim uvjetima. Novi je protokol neophodan, ali on će, predviđa se, povisiti deklariranu potrošnju, piše Poslovni dnevnik.
S obzirom da je količina ugljičnog dioksida kojeg automobil ispušta povezana s potrošnjom goriva, za očekivati je da će s porastom deklarirane potrošnje porasti i deklarirana emisija CO2. Sukladno tome, neki će se automobili u našoj poreznoj križaljci pomaknuti u kategoriju više, trošarina će biti veća, pa tako i konačna cijena vozila.
Iz Carinske uprave poručili su da promjene u obračunavanju davanja na automobile nisu na vidiku. “Eventualne izmjene i dopune u uređenju sustava oporezivanja motornih vozila ovisi o cjelovitom pristupu poreznom sustavu”, poručili su.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.