Vjerojatno najiščekivaniji auto ove godine, Alfa Romeo Giulia konačno je stigla i na naše tržište. Bez ikakve sumnje najznačajniji auto ove talijanske marke, o kojem ovisi budućnost cijelog brenda gledali smo po salonima diljem svijeta, no sada je stigao i na naše ceste.
Prije par tjedana objavili smo vijest o tome da je Giulia u svojoj najjačoj verziji Quadrifoglio srušila rekord za limuzine na zloglasnom Nürburgringu, što je najbolji pokazatelj da je Sergio Marchionne bio itekako ozbiljan kada je već skoro završen projekt Giulie vratio na početak. Sve ono što je Alfa nekada predstavljala, a što se više ili manje izgubilo u posljednjih 30-ak godina Giulia bi trebala to vratiti. Cuore sportivo ponovno ima stražnji pogon, savršen raspored težine, izuzetan AlfaLink ovjes, najdirektnij volan u klasi, Integrated Brake System (IBS) za skraćenje puta kočenja, kokpit u potpunosti podređen vozaču, vrhunske motore i jednako takve ručne ili automatske mjenjače.
Za početak su u ponudi potpuno novi 2,-litreni dizelaš kompletno izrađen od aluminija, snage 150 odnosno 180 KS. Zahvaljujući najnovijoj generaciji MultiJet ubrizgavanja razvija okretni moment od 380 Nm u slabijoj i punih 450 Nm u jačoj izvedbi. Mjenjač je šeststupanjski ručni ili novi osambrzinski automatik. Top model je naravno izvedba Quadrifoglio koju pokreće 2,9-litreni V6 turbo benzinac Ferrarijeve tehnologije koji razvija punih 510 KS. O njemu ste već čitali na našim stranicama u par navrata.
3.9 sekundi za ubrzanje do stotke, 307 km/h najveće brzine i samo 32 metra za zaustavljanje od 100 do 0 dovoljno govore o kakvom je autu ovdje riječ. BMW M4 i razni AMG-i imaju itekako razloga za brigu. Prije nekoliko dana najavljena je i izvedba Veloce koju će pokretati ili dvolitreni benzinski turbak od 280 KS, ili pak dizel od 210 KS. Njih će krasiti i potpuno novi Q4 pogon na sve kotače.
Alfin DNA sustav temeljito je obnovljen i sada nudi opcije Dynamic, Natural i Advanced Efficiency, dok Quadrifoglio izvedba ima još i postavku Race. Ovjes je na svim modelima sprijeda s dvostrukim ramenima razvijenim na način da optimizira efekt filtriranja i jamči brzi i precizan odziv. Stoga Giulia zadržava konstantno jednaku površinu gume na podlozi, što pak omogućava tako visoka bočna ubrzanja. S odnosom 11,8:1 Giulia ima najdirektniji volan u segmentu koji je potpuno prirodan i instinktivan za vozača.
Iz svega navedenog jasno je da je vozački dojam bio prioritet prilikom izrade nove Giulie. Iz tog razloga je posebna pažnje posvećena rasporedu težine i upotrebi materijala koji ju maksimalno smanjuju, kako bi se dobila veća dinamika vožnje te što manje inercije. Kardansko vratilo koje prenosi snagu na stražnje kotače napravljeno je od karbonskih vlakana, dok je aluminij korišten za izradu ovjesa, kočnica, vrata, poklopca motora i blatobrana. Stoga verzija s 2,2-litrenim dizelom od 180 KS teži svega 1374 kg.
Postoje tri razine opreme – Giulia, Sprint i Veloce, dok je Quadrifoglio dostupan samo kao top model. Cijene kreću od 259.000 kn za Giuliu s 2,2-litrenim dizelašem od 150 KS. Svi trgovci u Hrvatskoj imaju demo vozila, i kao što smo čuli možete pričati o autu koliko hoćete, no Giuliu treba probati. Osjećaj je jedinstven i čini se da je Alfa trebala proći pravu katarzu da nakon desetljeća lutanja izbaci model koji će joj služiti na čast. Već kroz koji tjedan imat ćete prilike čuti i naše dojmove s prvog testa. Do tada, pravac Alfini saloni i uvjerite se sami je li vrijedilo čekati.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.