Ovo je boja koja rabljenim automobilima ozbiljno podiže cijenu

Auto 29. kol 202406:59 0 komentara
Pixabay
Pixabay/Ilustracija

Vrijednost prosječnog automobila pada 22,5 posto nakon tri godine, dok automobili jedne boje gube samo 13,5 posto svoje vrijednosti, što je ušteda od više od 3000 dolara u usporedbi s prosječnim vozilom.

Žuta boja

Žuti, bež, narančasti i zeleni automobili gube manje od 20 posto svoje vrijednosti, prenosi Danas.

S druge strane, zlatni, smeđi i crni automobili najviše gube na vrijednosti, s padom od više od 10.000 dolara nakon tri godine, prema iSeeCars.com.

Prema novom istraživanju boja vozila može utjecati na njegovu vrijednost i to u visini do 5000 dolara.

Istraživanje je uspoređivalo podatke o cijenama više od 1,3 milijuna rabljenih automobila starih tri godine kako bi se utvrdio učinak boje na vrijednost pri prodaji.

“Žuti automobili i dalje predstavljaju najveći jaz između broja proizvedenih automobila i broja ljudi koji ga žele”, rekao je Karl Brauer, analitičar u iSeeCars.

“Iako malo tko želi žuti auto, zainteresiranih je očito više nego što ih se na tržištu nalazi. Upravo zbog toga žuti automobili dobro prolaze na sekundarnom tržištu. Isto vrijedi i za narančastu i zelenu, koje se rijetko mogu vidjeti, ali je potražnja za njima veća od ponude”, ističe.

Cijena vozila prema boji

Žuti automobili najbolje drže svoju vrijednost, te je njihova deprecijacija čak 60 posto manja u odnosu na prosječno vozilo.

Studija je pokazala da prosječno vozilo gubi 22,5 posto (9674 USD) svoje vrijednosti nakon 3 godine, dok žuti automobili gube samo 13,5 posto (6588 USD).

To znači da žuti automobil može uštedjeti vlasnicima – ili koštati kupce – više od 3000 dolara više u odnosu na tržišni prosjek.

Ostale boje koje zadržavaju vrijednost iznad prosjeka uključuju bež, narančastu, zelenu, crvenu, bijelu i plavu.

Narančasta je prošle godine bila na drugom mjestu, ali je 2023. pala na treće mjesto, dok se bež pomaknula s devetog mjesta zahvaljujući uspjehu na tržištu kamioneta.

“Kupci koji traže boje koje su još uvijek popularne i imaju dobru vrijednost trebali bi razmotriti crvenu i bijelu”, rekao je Brauer.

“Zanimljivo je vidjeti kako se rangiranje boja mijenja kako se mijenja tip vozila”, rekao je Brauer.

Dodaje i kako je “još zanimljivije kako su navodno popularno boje crna i srebrna stalno nisko rangirane.”

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!