![](https://n1info.hr/wp-content/uploads/2023/03/20/1679326886-DB2023AU00195_large-750x500.jpg)
Cijena električnih automobila mnogima je i dalje prevelika te čekaju cjenovno prihvatljivije modele.
Volkswagen je početkom godine najavio planove o svom najjeftinijem električnom automobilu do sada, modelu ID.2all čija i cijena trebala iznositi oko 25 tisuća eura, a njegov bi doseg trebao iznositi do 450 km, uz punjenje od 20 do 80 posto kapaciteta baterije za dvadesetak minuta, prenosi Zimo.
![](https://n1info.hr/wp-content/uploads/2023/03/20/1679326907-B2023NR00066_large-1024x683.jpg)
Takav automobil, ipak, na tržištu ne treba očekivati prije 2025. godine, a tada bi na tržištu cjenovno pristupačnijih električnih automobila konkurencija mogla biti prilično velika.
Model ID.2, kako mu i samo ime kaže, nije planiran kao početni i najjeftiniji Volkswagenov električni automobil te u njemačkoj kompaniji razmišljaju i o modelu ID.1.
To bi trebalo biti najmanji i cjenovno najpovoljniji električni automobil VW-a koji bi napokon mogao privući mase, a osim cijene, da bi u tome uspio, trebat će imati i respektabilnu bateriju i doseg.
Iz Volkswagena još nisu donijeli odluku o početku proizvodnje takvog automobila, no na ovotjednoj konferenciji za medije u Berlinu, izvršni direktor kompanije Oliver Blume rekao je kako je uvjeren bi VW električno vozilo cijene oko 20 tisuća eura mogao predstaviti u drugoj polovici ovog desetljeća.
![](https://n1info.hr/wp-content/uploads/2023/03/20/1679326846-DB2023AU00181_large-1024x683.jpg)
Da bi mogli postići takvu cijenu, ključ je u bateriji, odnosno sniženju troškova proizvodnje baterije. To namjeravaju napraviti unificiranjem baterijske ćelije, čime bi troškove proizvodnje baterije – prepolovili, objasnio je CEO kompanije.
Imamo dužnost na tržište dovesti prave proizvode po pravoj cijeni, komentirao je Blume. Iako globalno prodaja električnih automobila raste, situacija je najbolja u Kini, dok kompanije poput VW-a ne mogu biti zadovoljne potražnjom za njihovim električnim automobilima, koja je manje od očekivane.
Kao razloge za to Blume je naveo pritisak inflacije, nedostatak infrastrukture za punjenje, kao i ukidanje subvencija za e-vozilima na nekim tržištima.
Situacija bi se, nada se Bloom, ipak trebala promijeniti, a ključnu ulogu u toj promjeni trebali bi, uz rastuću infrastrukturu, odigrati i cjenovno pristupačniji modeli električnih automobila poput njihovih ID.2 i ID.1.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.