Pandemija, nedostatak poluvodiča i čipova iz Kine potom rat u Ukrajini - sve to utječe na krizu na tržištu automobila kakvu generacije ne pamte. Nova vozila se sporo proizvode, njihova isporuka kasni, a rabljeni su skuplji nego ikada prije.
Atraktivni i ulašteni privlače pažnju kupaca. No, u autosalonima limeni ljubimci ipak se više gledaju nego kupuju. Prije četiri godine Emil si je priuštio novi automobil. Danas je u auto-kuću došao vidjeti ponudu pa zaključio kako o novom vozilu, kaže, može samo sanjati jer cijene nikad nisu bile paprenije.
“Dosta su cijene visoke i rabljenih i novih. Ako se uzima na kredit to je onda još i dosta kamata. Malo je to previše ipak”, smatra Emil.
Dok na tržištu automobila i dalje traje kriza zbog lošeg stanja u lancima nabave u Hrvatskoj je problem i starost voznog parka. Domaćim prometnicama vozimo se u prosjeku s 15 godina starim autima. Jednog takvog nedavno se ”riješio” i Josip.
“Preko 15 godina imao sam Opel Astru pa sam kupio opet zamjenski, bio je polovan, star godinu i nešto”, rekao je.
Ni veliki budžeti građanima ne mogu riješiti probleme. Na nove automobile u salonima čeka se od 8 do 12 mjeseci. Zato sve više Hrvata poseže za rabljenim vozilima. No, kod njih osim što rastu kilometri, raste i cijena pa zbog rizika u kvaliteti automobila građani sve pomnije biraju što će voziti.
“Sigurno su s jedne strane oprezniji s druge strane naravno kako su automobili djelom poskupjeli okreću se prema rabljenima koji su nešto povoljniji jer su bili u eksploataciji neko vrijeme tako da ima neki negativan trend kod kupaca”, kaže Igor Baretić, menadžer auto-kuće.
Osim što su i rabljena vozila sve skuplja, prometni stručnjak Željko Marušić upozorava i na to da njihovo održavanje sve više košta, što utječe na sigurnost u prometu. Iako bi se, tvrdi Marušić, tržište trebalo stabilizirati u ovoj godini još nije idealan trenutak da uložite u novo vozilo.
“Onaj tko ne treba kupiti sada može pričekati jer sad dolazi nova generacija automobila i cijene će se stabilizirati no puno toga ovisi i o geopolitičkoj situaciji, stanju za ratištu jer to utječe i na lance opskrbe i na proizvodne cikluse”, smatra Marušić.
Umjesto pretraživanja po salonima automobile ćemo u narednim godinama moći kupiti u nekoliko klikova, a da pri tom nećemo morati ustati s kauča. U Hrvatskoj se pojavila internetska platforma na kojoj se mogu kupiti automobili svih marki dostupnih na našem tržištu.
“Kupnja automobila preko interneta je znatno jeftinija nego u nekom klasičnom autosalonu. Do sada nikada tako nešto nije postojalo. Mi ravnopravno tretiramo sve marke. Mi smo virtualni multi-brend salona automobila koji radi 24 sata dnevno”, rekao je Darin Janković, direktor analitičke tvrtke za autoindustriju.
Bilo da se odlučite na kupnju novog automobila u salonu, preko oglasnika ili interneta uz puno novca trebat će vam još i više strpljenja. A kada i sjednete u novi auto na benzinskoj pumpi zasigurno vas čeka novi udar po novčaniku.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!