Prva autocesta na svijetu povezuje Milano i Varese, a danas je dio talijanske mreže autocesta i nosi oznaku A8.
Prva autocesta na svijetu, cesta samo za automobile, odnosno motorna vozila, puštena je u promet prije stotinu godina, u rujnu 1924. godine, a povezivala je Milano i Varese na sjeveru Italije.
Cesta koju je otvorio talijanski kralj Vittorio Emanuele III danas je dio mreže talijanskih autocesta i nosi oznaku A8. Nazvana je Autolagi – „Autocesta jezera“ jer je (budućim) turistima znatno olakšala putovanje do jezera Maggiore, Lugana i Coma.
Bila je to prva dionica mreže talijanskih autocesta, koja se vrlo brzo razvijala, a nastavlja se na “glavnu” talijansku autocestu (koja naravno vodi do Rima), A1 – Milano-Rim-Napulj, ili popularnije Autostrada del Sole.
Prve naplatne kućice
Najzaslužniji za izgradnju prve autoceste na svijetu bio je milanski inženjer Piero Puricelli, koji je ne samo vizionarski zamislio i projektirao cestu samo za automobile, nego i vodio sve birokratske i pravne aspekte gradnje.
Prva moderna autocesta završena je za 15 mjeseci. Imala je po dvije trake u svakom smjeru, odvojene dvostrukom crtom, širine 11 metara i 14 metara sa zaustavnim trakovima. Uz cestu su bile naplatne kućice – također prve u svijetu, a cestarina je koštala 10 lira.
Iako je Autolagi nedvojbeno prva izgrađena autocesta u svijetu, slična ideja realizirana je u Njemačkoj 1909. godine, kada je u Berlinu između Grunewalda i Vanesea izgrađena cesta s trakovima odvojenim zelenim pojasom, ali namijenjena samo za testiranje vozila.
Prva autocesta u Njemačkoj otvorena je 1932. godine – dionica Köln-Bonn. Danska je dobila sljedeću autocestu 1956., a Ujedinjeno Kraljevstvo dionicu od 13 kilometara 1958. Prva autocesta u Japanu puštena je u promet 1965. godine.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!