Električna vozila često se promoviraju kao ključni za ublažavanje klimatskih promjena putem smanjenja štetnih emisija, a novo istraživanje ide dodatno u prilog toj tezi.
Tim istraživača s Medicinskog fakulteta Keck Sveučilišta Kalifornija počeo je dokumentirati stvarni učinak korištenja električnih vozila s onečišćenjem zraka i zdravljem.
Koristeći javno dostupne podatke, istraživači su analizirali “prirodni eksperiment” koji se dogodio u Kaliforniji dok su stanovnici te države brzo prelazili na električne automobile ili vozila s nultom emisijom (ZEV). Rezultati su upravo objavljeni u časopisu Science of the Total Environment.
Tim je usporedio podatke o ukupnoj registraciji eklektičnih vozila, razinama onečišćenja zraka i posjetima hitnoj pomoći povezanim s astmom u cijeloj Kaliforniji između 2013. i 2019. Rezultat? Kako se usvajanje električnih automobila povećavalo unutar određenog poštanskog broja, lokalne razine onečišćenja zraka i posjeta hitnoj pomoći su se smanjivali.
“Kada razmišljamo o radnjama povezanim s klimatskim promjenama, to je često na globalnoj razini. Ali ideja da promjene koje se poduzimaju na lokalnoj razini mogu poboljšati zdravlje vaše zajednice mogla bi biti snažna poruka javnosti i kreatorima politike”, rekla je dr. Erika Garcia, asistentica profesora znanosti o populaciji i javnom zdravlju na Medicinskom fakultetu Keck i glavna autorica studije.
“Govoriti o utjecajima klimatskih promjena na zdravlje može biti izazovno jer mogu djelovati vrlo zastrašujuće. Uzbuđeni smo zbog pomicanja razgovora prema ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi, a ovi rezultati sugeriraju da je prijelaz na ZEV ključni dio toga”, dodala je dr. Sandrah Eckel, izvanredna profesorica znanosti o populaciji i javnom zdravlju na Medicinskom fakultetu Keck i viša autorica studije
Kako bi proučili učinke usvajanja električnih vozila, istraživački tim analizirao je i usporedio četiri različita skupa podataka. Prvo su dobili podatke o ZEV-ovima (koji uključuju električne, plug-in hibridne i automobile s vodikovim gorivnim ćelijama) od kalifornijskog Odjela za motorna vozila i tablično prikazali ukupan broj registriranih u svakom poštanskom broju za svaku godinu između 2013. i 2019.
Također su dobili podatke s mjesta nadzora zraka Agencije za zaštitu okoliša SAD-a o razinama dušikovog dioksida (NO2), zagađivača zraka povezanog s prometom, i posjeta hitnoj službi u vezi s astmom na razini poštanskog broja. Astma je jedan od zdravstvenih problema koji se dugo povezuje s onečišćivačima zraka kao što je NO2, koji također može uzrokovati i pogoršati druge respiratorne bolesti, kao i probleme sa srcem, mozgom i drugim organskim sustavima.
Na razini poštanskih brojeva, za svakih dodatnih 20 ZEV-ova na 1000 ljudi, došlo je do pada od 3,2 posto u stopi hitnih posjeta povezanih s astmom i malog sugestivnog smanjenja razine NO2. U prosjeku među poštanskim brojevima u državi, ZEV-ovi su porasli s 1,4 na 14,6 na 1000 ljudi između 2013. i 2019.
“Nalazi su obećavajući, ali ostaju mnoga pitanja. Buduće studije trebale bi razmotriti dodatne utjecaje ZEV-ova, uključujući emisije povezane s kočnicama i trošenje guma, iskopavanje materijala za njihovu proizvodnju i zbrinjavanje starih automobila. Krećući se naprijed, prijelaz na ZEV samo je jedan dio rješenja. Prelazak na javni prijevoz i aktivni prijevoz, uključujući hodanje i vožnju biciklom, drugi su ključni načini za poboljšanje okoliša i javnog zdravlja”, rekla je Garcia.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!