Njemački proizvođač električnih tricikala Twike, sa sjedištem u Rosenthalu, predstavio je jedinstveni tricikl s polugama umjesto volana.
Već na prvi pogled jasno je da ovaj maleni dvosjed nije klasični automobil. On je zapravo križanac električnog automobila i tricikla jer vozi na struju, a ima i pedale.
Ime mu je Twike 5 i ima tri kotača, dva straga i jedan sprijeda, a pokreće ga elektromotor ili noge vozača, pa čak i suvozača. Dizajn je futuristički i aerodinamičan.
“Hibrid ljudske snage”
U unutrašnjosti električnog tricikla nalaze se nožne papučice, a energija dobivena pedaliranjem nadopunjava bateriju i tako pomaže produžiti domet. Stoga ga tvorci nazivaju i “hibridom ljudske snage”.
Kada je snaga motora u pitanju, kupcima je na raspolaganju nekoliko opcija baterija i pogona.
- baterija od 15 kWh koja nudi domet 150 do 250 kilometara uz maksimalnu brzinu od 120 km/h
- baterija od 20 kWh dometa 200 do 330 kilometara i maksimalne brzine 140 km/h
- baterija od 25 kWh dometa 250 do 415 kilometara i maksimalne brzine 155 km/h
- baterija od 30 kWh dometa 300 do 500 kilometara i maksimalne brzine 165 km/h.
Dometu doprinosi i mala masa od 500 kilograma što svakako olakšava i pedaliranje. Dimenzije iznose oko 3,3 metra dužine, 1,5 metara širine i 1,2 metra visine.
Pogon je na stražnjim kotačima, a u najjačoj verziji ima čak gotovo 100 konjskih snaga. Maksimalne performanse, uz pomoć vozača i suvozača, kreću se oko 190 kilometara na sat što je za tricikl pomalo zastrašujuće pogotovo imajući na umu da može ići i na autocestu. Snaga punjenja je maksimalno 22 kW, što bi trebalo omogućiti punjenje do 300 kilometara u jednom satu.
Ozbiljna cijena
Twike 5 je dvosjed, prtljažnik ima 300 litara, a ako se odreknete suvozačkog sjedala dostupno je čak dvostruko više prostora za pohranu.
Umjesto klasičnog upravljača i nožnih papučica za kočenje i ubrzavanje vozila, triciklom se upravlja pomoću dvije poluge koje vozač pomiče prema naprijed i tako kontrolira smjer vožnje. Proizvođač navodi da se poluga može sigurno koristiti za oštra skretanja čak i pri vožnji po neravnom terenu. Poluge su međusobno mehanički povezane i omogućuju upravljanje jednom rukom.
Iako Twike 5 ima pedale, ne može ga svatko voziti. Vozači moraju imati vozačku dozvolu kategorije A1, A ili B. To naravno ima smisla kada se uzme u obzir da može postići nevjerojatnih 190 kilometara na sat.
Twike 5 u osnovnoj verziji stoji 39.900 eura, a za potpuno opremljen model potrebno je izdvojiti i 49.900 eura. Vozilo je proizvedeno u 500 primjeraka, a do sada je zaprimljeno čak 2.400 prednarudžbi.
Prvi Twike izgradili su studenti fakulteta ETH Zurich. Njihova vizija bila je lagani, pokriveni bicikl za dvije osobe plus prtljaga za urbana područja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare