Vlasnici ovih električnih automobila tvrde da su “odbačeni”: “Bio sam jako iznenađen”

Auto 04. ožu 202409:13 0 komentara
Nissan

Vlasnici električnih automobila Nissan Leaf optužili su japansku tvrtku da ih je "odbacila" nakon što je objavila da će njezina aplikacija prestati raditi za starija vozila.

Tvrtka kaže da se aplikacija, koja omogućuje daljinsko upravljanje funkcijama poput grijanja, zaustavlja jer se britanska 2G mreža isključuje. Ali kupci nisu sretnis tom odlukom, prenosi BBC.

Stručnjaci očekuju da će problem utjecati na sve više električnih vozila kako tržište bude raslo. Otprilike 3.000 automobila Nissan Leaf i e-NV200 proizvedenih prije 2016. pogođeno je povlačenjem aplikacije.

NIssan

Ova starija vozila opremljena su 2G kontrolnim jedinicama koje komuniciraju s aplikacijom. “Aplikacija NissanConnect EV koja je trenutno povezana s vozilima Nissan Leaf i e-NV200 proizvedenim do 2016. ugasit će se od 1. travnja 2024. u pripremi za zalazak 2G tehnologije”, potvrdio je Nissan za BBC.

“Međutim, vlasnici će i dalje moći koristiti ključne značajke kao što su mjerač vremena kontrole klime i mjerač vremena punjenja izravno iz navigacijskog sustava svog automobila”, dodali su.

Razočarani kupci

Pogođeni vozači ispričali su BBC-u da su razočarani, a razlog tomu je i djelomično zato što operateri mobilnih mreža neće postupno ukinuti 2G do kraja desetljeća.

“Bio sam jako iznenađen. Očekivao bih najmanje šest mjeseci, 12 mjeseci, da se dogovore alternative. Ovo je ključna značajka automobila koja sada odlazi”, rekao je Max Siegieda, vlasnik Nissan Leafa iz 2013. iz Manchestera.

Rekao je da je daljinski pristup putem aplikacije za funkcije kao što su grijanje automobila ili daljinsko punjenje u vrijeme jeftinije struje bio “glavna motivacija” kada je kupio ovaj rabljeni automobil 2022. godine.

Već je razmišljao o obnovi, ali sada kaže da bi “nerado” kupio još jedan Nissan “zbog nedostatka obavijesti” koju su dali o zatvaranju aplikacije.

David Morris, koji ima Nissan Leaf iz 2014., primio je u srijedu mail u kojem je pisalo da će njegova aplikacija prestati raditi sljedeći mjesec. “Kada kupujete automobil, očekujete da ćete imati podršku za njega najmanje 10 godina. Bih li ponovno kupio još jedan, od ovog proizvođača, ako ga neće dugoročno podržavati? Nisam siguran”, rekao je za BBC News.

Problem u budućnosti

Iako ovaj problem pogađa relativno mali broj vozača, stručnjaci predviđaju da će mnogo više vlasnika vozila naići na slične probleme u budućnosti.

Dr. Benjamin Gorman, viši predavač na Sveučilištu Bournemouth, rekao je da je Nissan “stvarno trebao ugraditi neku vrstu kompatibilnosti” kako bi se automobil i dalje mogao povezati uključivanjem telefona ili putem Bluetootha, dodajući da je “to loš dizajn.”

No rekao je da bi u budućnosti i drugi vlasnici električnih vozila mogli vidjeti kako njihov softver na kraju gubi funkcionalnost kako tehnologija napreduje, a tvrtke prestaju izdavati ažuriranja.

Također je ukazao na nove trendove unutar autoindustrije, kao što su neki proizvođači koji počinju naplaćivati mjesečnu pretplatu za pristup dodatnim funkcijama. “Mislim da će to biti mnogo šire pitanje, jer u biti proizvođači sve više prelaze na prodaju hardvera kao usluge”, rekao je Gorman.

Međutim, Sam Sheehan, urednik za automobile u automobilskoj tvrtki Cinch, rekao je da je važno zadržati problem u perspektivi, s tim da ovaj slučaj ima puno veze s time što je Leaf pionir električnih automobila.

“Ono je u početku bilo jedino električno vozilo za masovno tržište, što znači da je povezani softver koji koristi vrlo star”, rekao je za BBC.

Sheehan predviđa da će, iako će noviji automobili s vremenom izgubiti dio funkcionalnosti kako tehnologija napreduje, vjerojatno “ostati raditi puno, puno dulje od trenutne tehnologije prvog Leafa”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!