Britanska nevladina organizacija Action on Sugar uznemirila je duhove u Velikoj Britaniji upozorivši da poznati lanci komercijaliziranih kafeterija svojim kupcima nude tople napitke među kojima ih trećina sadrži između 20 i 25 malih žlica šećera, što je više i od količine od devet žličica sadržanih u limenci Coca Cole.
Analiziravši 131 proizvod iz Starbucksa, Costa Coffee, KFC-a, Caffe Nera i Leona ustanovili su da se “opasno” visoke količine šećera nalaze u 98 posto testiranih toplih napitaka.
Pokazalo se da je najteži “prijestupnik” Starbucksov napitak koji se prodaje pod primamljivim talijansko-indijskim nazivom “venti Grape with Chai, Orange and Cinnamon Hot Mulled Fruit”, a riječ je o gotovo šest decilitara toplog napitka od jakog crnog indijskog čaja s cimetom i drugim aromatičnim začinima uz dodatak narančina soka, koji sadrži čak 25 malih žlica šećera, prenosi Independent.
Costin “massimo Eat-in Chai Latte” – slična količina crnog čaja sa začinima i pjenušavim mlijekom sadrži ih 20, Starbucksovih šest decilitara kave s bijelom čokoladom i šlagom 18, KFC-ova velika “Moccha” 15, a u neslavnom ih rekordu sustiže i relativno nov trendovski lanac kafeterija Leon, čija šalica vruće čokolade ima “samo” četiri male žlice šećera.
Voditelj kampanje Action on Sugar, profesor Graham MacGregor smatra da bi ovakvi “lanci komercijaliziranih dućana prije svega morali smanjiti količinu šećera u svojim proizvodima, potom jasnije istaknuti njihovu nutritivnu vrijednost te iz ponude izbaciti posebno velike količine, koje se obično prodaju po povoljnijoj cijeni”.
“Ovakvi bi se napitci trebali konzumirati povremeno, poput slastica i ne bi smjeli postati svakodnevna praksa među mladima koji se najčešće odlučuju za ‘extra large’ napitak prepun kalorija i šećera, obično upotpunjen kaloričnim, masnim ili zašećerenim obrokom”, upozorila je Kawther Hashem iz Action on Sugar, koja je sudjelovala u istraživanju, provedenom samo nekoliko tjedana prije nego što će britanska vlada objaviti strategiju borbe protiv pretilosti kod djece.
Glasnogovornica Starbucksa za Independent je rekla da je tvrtka početkom godine donijela odluku o smanjenju šećera u svojim napitcima za 25 posto – do kraja 2020. Istaknula je da se kupcima nude i manje kalorični i zašećereni proizvodi te da su nutritivne vrijednosti jasno istaknute i navedene u kafeterijama, kao i na internetskim stranicama. Sličan je odgovor dala i voditeljica komunikacija Coste, dodavši da je tvrtka “već poduzela značajne korake u smanjenju šećera u napitcima”.
No ako uistinu želite nezašećerenu kavu ili topli napitak s manje šećera, začina, sirupa i ostalih dodataka, jednostavno zaobiđite trendi kafeteriju u središtu grada i popijte je u svom kvartovskom kafiću, savjetuje Telegraph te dodaje da vam ondje vjerojatno na kartonskoj čaši neće pogrešno napisati ime, a velika je mogućnost i da vam napitak bude poslužen u keramičkoj ili porculanskoj šalici.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.