Francuski nogometni klub Paris Saint Germain zatražio je od reperice M.I.A.-e da ukloni svoj po mnogočemu izvanredan spot za naslovnu pjesmu njenog novog albuma - Borders.
Pismo upućeno njenoj menadžerici umjetnica je objavila na svom Twitter profilu.
Naime, M.I.A. u spotu kojim kritizira tretman izbjeglica od strane “sretnijeg dijela svijeta”, na sebi ima, između ostaloga, izmijenjenu verziju dresa tog francuskog kluba, koji na sebi ima i logo Nacionalne banke Katara, domaćina Svjetskog prvenstva u nogometu, poznatog po stravičnom tretmanu radnika iz inozemstva na izgradnji nogometnih stadiona. Umjesto loga glavnog sponzora PSG-a, aviokompanije iz prebogatih Ujedinjenih Arapskih Emirata “Fly Emirates” – na prsima joj piše “Fly Pirates”. UAE, kao i ostatak bogatog arapskog svijeta koji zarađuje na nafti, su se upravo zbog svog nepristajanja ni na minimum pomoći izbjeglicama našli na udaru kritika.
https://twitter.com/MIAuniverse/status/686495194255126528
Klub naavodi da su “neugodno iznenađeni”, ali i da je od njihovog iznenađenja veće nerazumijevanje zašto su kroz logo i dres povezani s “takvom denuncijacijom”. Navode da se bave društveno odgovornim aktivnostima, financirajući razne organizacije, pa i UNHCR.
U dopisu citiraju pojedine medije kopji se referiraju na njen spot. Premda ne navode ništa protiv PSG-a, već njihovih sponzora, klub protestira jer širi predrasude o njima, a pritom koristi njihovu popularnost za prvilačenja profita za vlastitu kompaniju.
“Zato od vas službeno tražimo da unutar 24 sata od primitka ovog pisma da:
– prekinete emitiranje prizora ili bilo kojeg medija koji sadrže dres PSG-a u video klipu Borders ili u bilo kojem drugom spotu;
– prestanete koristiti naš imidž ili brend na bilo koji način bez našeg odobrenja
– kompenzirate štetu koju smo pretrpjeli.”