Otpustili su kuratore i zamijenili ih algoritmima - no nakon toga je na Facebooku nastala prava poplava obmanjujućeg sadržaja. Da stvar bude gora, što su ljudi više klikali na takav sadržaj, algoritmi su ih 'gurali' među vidljivije i problem je postao ozbiljan.
Facebook je stoga počeo intenzivno raditi na rješavanju ovog problema postavljajući pitanja korisnicima mreže.
“Do koje razine mislite da sadržaj na linku koristi obmanjujući jezik?”, samo je jedna u nizu novijih Facebook anketa koje se korisnicima nasumično mogu pojaviti u feedu.
Za stranicu TechCrunch Facebook je tek potvrdio kako uistinu testiraju ovu značajku gdje uzimaju u obzir ocjene korisnika, no nisu išli u detalje za što točno žele iskoristiti podatke.
Potez se može protumačiti pokazivanjem načina na koji Facebook “obučava” algoritme da prepoznaju lažne naslove, ali i primjer kako društvena mreža koristi svoje korisnike kao bogat izvor besplatnih podataka do koje može doći u bilo koje vrijeme.
Facebook is asking whether this @PhillyInquirer headline is fake? pic.twitter.com/cCUpwtvQlS
— Chris Krewson (@ckrewson) December 5, 2016
Podsjetimo, nakon što su Facebook optužili da je utjecao na rezultat predsjedničkih izbora u SAD-u velikim dosegom lažnih vijesti, direktor kompanije Mark Zuckerberg rekao je kako ta društvena mreža poduzima sve mjere kako bi preventirali širenje lažnih vijesti.
Lažne vijesti bile su čitanije od stvarnih priča na Facebooku tijekom predsjedničke kampanje i izbora u SAD-u. Zbog toga je društvena mreža bila izložena brojnim kritikama jer su ih optužili da utječu na oblikovanje javnog mnijenja. Većina odraslih Amerikanaca, naime, danas uzima upravo Facebook kao glavni izvor vijesti, te istima pristupaju potpuno nekritički.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.