Butan je smislio novo sredstvo za asfaltiranje svojih cesta - plastični otpad. U sklopu nastojanja da se smanji upotreba fosilnih goriva i da se izađe na kraj s gomilom plastičnog otpada, butanske vlasti planiraju kombinirati plastične boce i drugi plastični otpad s asfaltom za popločenje svojih cesta.
Radi se o javno-privatnom projektu “Zelene ceste” kojem je cilj smanjiti uvoz bitumena za 40 posto i smanjiti količinu plastičnog otpada u zemlji, rekao je poduzetnik Rikesh Gurung koji stoji iza privatnog dijela projekta.
Iako će samo 10 do 15 posto mješavine za asfaltiranje biti od plastike, očekuje se da će se projektom potrošiti sav plastični otpad u toj azijskoj zemlji sa 780 tisuća stanovnika.
“Iskoristit ćemo plastični otpad za gradnju ekološki prihvatljivih i održivih prometnica u zemlji”, rekao je Gurung koji je u listopadu završio pilot-projekt gradnje 150 metara duge ceste ‘od plastike’ u glavnom gradu Thimpuu.
“Reciliranje plastike, a ne njezino paljenje, ispravan je pristup okolišu”, naglasio je. Projekt je krenuo u realizaciju u suradnji prve butanske tvrtke za reciklažu, građevinskih kompanija i lokalnih vlasti.
Nestašica smeća – je li to moguće?
Pritaše projekta tvrde da će se korištenjem plastike smanjiti cijena izgradnje prometnica i riješiti problem plastičnog otpada. “I dok se ostatak svijeta guši u plastičnom otpadu, izgleda da će Butan uskoro biti suočen s nestašicom plastičnog smeća”, rekao je akademik Passang Tshering.
Gurung predviđa da plastične ceste neće zahtijevati popravke najmanje pet godina, dok klasične ceste u Butanu često treba poravljati jednom na godinu zbog planinske konfiguracije terena i zimskih vremenskih uvjeta.
Butanska vlada svake godine ulaže oko 4,2 milijuna dolara za krpanje rupa na butanskim cestama. Ima i opreznijih. Dekan građevinskog fakulteta R. Vasudevan smatra da tek treba vidjeti hoće li plastične ceste izdržati butanske visoke nadmorske visine, kišu i hladnoću.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.