Novo otkriće na Marsu – tisuće tona zamrznute vode

Znanost 17. lip 202421:22 0 komentara
Pixabay/Ilustracija

U novom istraživanju američkih znanstvenika objavljeno je da su tisuće tona smrznute vode otkrivene na vrhu vulkana na Marsu.

Istraživači su se usredotočili na područje vulkana Tharsis, koji su najviši u cijelom Sunčevom sustavu. Ove planine nalaze se na ekvatoru crvenog planeta, a važnost otkrića vode u zamrznutom stanju (150.000 tona) je velika jer je voda osnovni pokazatelj mogućnosti života, smatraju znanstvenici.

Smrznutu vodu prvi je “primijetio” EkoMars Trace Gas Orbiter (TGO) Europske svemirske agencije.

Glavni autor nove studije je dr. Adomas Valantinas, a on i njegovi kolege sa Sveučilišta Brown u radu navode da postoji vrsta leda koja se prvo kondenzira na planinama na Marsu, a zatim ispari kada temperature postanu više. Ciklus se događa na razini jednog marsovskog dana.

“Moguće je da je ono što smo promatrali zapravo ostatak drevnog klimatskog ciklusa na Marsu, gdje je u prošlosti bilo kiše, a možda čak i snijega u vulkanskom području koje smo promatrali i analizirali”, rekao je Valantinas.

Tharsis je ogromna vulkanska visoravan koja se proteže tisućama kilometara. Povišen je u usporedbi s ostatkom Marsa s prosječnom visinom od oko 10 kilometara iznad prosječne visine planeta.

Regija je u prošlosti bila vulkanski aktivna, a jame, poput ove nedavno fotografirane, izravan su rezultat te aktivnosti.

Znanstvenici su nedavno izvijestili da je tekuća voda prisutna na Marsu najmanje 200 milijuna godina.

Studija je objavljena u časopisu Nature Geoscience.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.